תורה ומדע

מקרה או תיכנון?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום עליכם יש לי שאלה קצת כפרנית שאני חושש לשאול, השם ירחם, אך אני חייב מענה "הגיוני" עליה: כדור הארץ הוא מערכת מתוכנתת היטב כדי לקיים אותנו. אם היה אפילו אחוז אחד של חמצן יותר ממה שיש היינו מתים. האם זה תכנון מדוייק או שמא זה יכול להיות שאנחנו פשוט תוצר של התנאים האלו, כלומר אם התנאים היו אחרים אז היינו נראים אחרת? זה כמו עץ שישתל בקרקע בריאה ואת אותו העץ נשתול במקום אחר לבסוף הוא יסתגל לשם ויראה בהתאם לא כמו שהוא נראה לפני כן. תודה מראש הקב"ה אחד!!!

תשובה

שלום וברכה

אין ספק שאילו רצה הקב"ה לברוא ברואים על פני המאדים הוא היה יכול לברוא אותם בצורה שיתאימו לתנאים הקיימים על פני המאדים. אבל נקודת המוצא הוא זה שהחיים לא הופיעו בעולם לראשונה כתוצאה מהתפוצצות והתחברות אקרעית של מולקולות. ואחרי שברור כי יש מי שברא אותנו, אכן אין הוכחה דוקא מכך שרמת החמצן מתאימה לנו בדיוק מדהים, מאחר ואותו בורא היה יכול להוריד את אחוז החמצן ולהתאים את הנבראים למצב אחר.

מה שכן, רואים דבר אחד, שיש התאמה חכמה מאוד בין מרכיבי הבריאה, אע"פ שעצם מציאותם אינם תלויים זה בזה. ולא כן באילן הנשתל במקום אחר שגידול האילן וסוג הקרקע בו הוא שתול תלויים זה בזה, ויתכן שהוא יתאם את עצמו למצב, בדיוק כמו הגזע האנושי שהקב"ה ברא אותו בצורה כזאת שיתאים את עצמו לאיזור שבו הוא מתגורר וכו`. אבל נחזור שוב כי חשיבה כזאת לגבי ההסתגלות, איננה יכולה להסביר בשום אופן את עצם ההופעה של החיים.

כי מציאות של 20 % חמצן, 78 % חנקן, 19 % גז ארגון, ו-0.033% דו תחמצות הפחמן, שהוא הצירוף המדהים של התנאים על כדור הארץ, אינם מחייבים הופעה מתאימה של חיים!. אשמח לחדד את הענין עוד ועוד אם יש צורך -

מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה