תורה ומדע

השליטה בגוף האדם

  • כ"ז אדר א' התשע"ו
אא

שאלה

כבוד הרב שלום, המדע טוען כי האדם מנצל כ-10% מיכולות מוחו בלבד. אינני יודע אם יש לכך הסמכה כלשהי מהיהדות. שאלתי היא כזו: גוף האדם הוא יצירה מורכבת ומתחכמת מאין כמוה, המכילה בתוכה מערכות בריאותיות המסוגלות לחדש את בניית הגוף ולהשמיד מזיקים ומחלות. עובדה נוספת היא שהרבה מהמחלות הן כאלו שנובעות מכשלים למינהם במערכות הגוף. כמו כן גם תהליך ההזדקנות נובע מגורם לא מוסבר המונע מהגוף להמשיך ולהתחדש באותה הרמה. האם הגיוני במצב שבו לאדם היתה שליטה בתת- מודע- שליטה מלאה על כל המתרחש בגופו ובמערכותיו ותיקון סטיות ופגיעות- האדם יכל לחיות [כמעט] לנצח?..

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
השמועה ששמעת מבוססת על טעות נפוצה. המח פועל בשלמותו, ואינו מנצל רק 10%. מצא בגוגל מאמר "מיתוס עשרת האחוזים של המוח".
 
האדם אינו שולט בגופו, כי הגוף אינו אלא מכונה שהאדם מפעיל, ומכונה זו חלקים רבים בה פועלים בתיאום שלא נועד לשליטת האדם. האם ברגע זה אתה יכול לשלוט על פעימות לבך? על מערכת העיכול שלך? על תאי הדם? טוב מאוד שלא. כי הגוף היא מכונה מורכבת ומופלאה שפועלת בתכנון, ואילו האדם היה מערב את המחשבה בפעולות של גופו הוא רק היה מזיק לעצמו (מה גם שניהול של גוף מורכב כל כך היה מסיח את דעתו של האדם 24 שעות ביממה).
 
הקב"ה יכול לשנות את המכונה, כלומר את גוף האדם, כדי שיחיה יותר שנים ויותר בבריאות. וכן נאמר שעם בוא הגאולה ותחיית המתים יתחדשו שוב הגופים בבריאות איתנה ובחוזק רב כמו הדורות הראשונים.
 
ראה כאן מאמר שהתפרסם בהידברות על נפלאות המח האנושי:
 
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה