הלכות ומנהגים

עזרה לבעלי

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

1. בעלי, בחיר ליבי הוא צדיק גדול (אני בטוחה בזה ותסמכו עלי נשים מכירות את בעליהן) לפי מה שהבנתי מההרצאות של הרב זמיר והרב מוצפי וההתנהגות של בעלי,נראה לי די ברור שיש לו הילה ענקית והדבר מהווה בעיה כי הבית שלנו קטנטן וזה לפעמים ממש קשה לו שאנחנו נכנסים להילה שלו. שאלתי אם כן האם יש אפשרות לקפל איך שהוא זמנית את ההילה שלו?(אני שואלת ברצינות וזו לא בדיחה אם יש לכם תשובה טובה אשמח לדעת אותה. 2. אנחנו גרים במושב בצפון הארץ ולכן כמעט כל נסיעה לעיר היא ארוכה ולכן צריך לאכול בדרך. בעלי בן אדם צנוע ואוהב לאכול בלי עניים עליו אך לצערי גם אם יעצור על אי בודד תמיד יהיה מישהוא שיבוא לידו בשעת האוכל (ובד"כ יצא כשסיים לאכול) זה פשוט מדהים כי לא משנה אם אנחנו עוצרים בחניון ענק וריק אם בעלי ירצה לאכול יבוא מישהוא מאיפה שהוא ויחנה בדיוק איפה שהוא אוכל כנ"ל אם הוא הולך ברגל לאיזו פינה מבודדת לאכול תמיד, ואני מדגישה תמיד, (אני לא יודעת אם קרה פעם שהוא רצה לאכול בשטח ציבורי וזה לא קרה) יבוא מישהוא ואפילו אם זה בין שיחים או כמו שילדים קוראים לזה במחבוא יבוא מישהוא לידו. הדבר הזה גם מצער אותו מאד כי הוא רוצה לאכול בלי עיניים על האוכל שלו ואני חושבת שזה רצון הגיוני ביותר. אם אתה יכול לעזור לו בזה איך מונעים את המגנטיות הזו אני אשמח מאד ואוסיף לך עוד שאלות בנושא כי בעלי בן אדם שאני מכנה מיסטי וכמה שתוכל לעזור לו להוריד את המיסטיקה הזאת זה יוריד לו לחץ. תודה מראש, תהילה

תשובה

שלום וברכה

ההילה של הבעל והאשה וכן יתר בני הבית הקרובים לבעלך מורכבים ומושפעים זה מזה, ולפי המבואר בספרים הק` הרי שההילה רק מתגברת בהשתלבות עם הילה דומה בערכה. כך נאמר גם במשנה (סנהדרין ח, ה): "פיזור לרשעים הנאה להן והנאה לעולם, ולצדיקים, רע להן ורע לעולם.

כינוס לרשעים רע להן ורע לעולם, ולצדיקים הנאה להן והנאה לעולם". אני סבור כי, אם כפי שאת מספרת, הרי שבעלך צריך להתרגל לעניין הזה, שכנראה יש בזה דברים הנשגבים מבינתינו, ותדעי לך שצדיקי החסידות לפי רום הערך שלהם הם נהגו דוקא לאכול בחברת בני אדם, וכך נהגו לערוך את שולחנות האכילה שלהם דוקא בציבור, מכיון שהאכילה שלהם היה לה ערך כמו הקרבת קורבנות שצריך להיות בנוכחות בני ישראל.

ותהילה לקל שזכתה תהילה לתהילה כזאת [ולהילה כזאת] - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה