הלכות ומנהגים

אכילת חלב נכרי לפי הרב עובדיה

  • כ' אדר א' התשע"ו
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, רציתי לדעת אם מותר לאכול חלב נכרי ואבקת חלב נכרי לפי הרב עובדיה יוסף? וגם לקבל ציטוט שהוא הוכחה שאכן אמר לפי ספרו כי לי אין אותו, אשמח מאוד אם תוכל לעזור לי. תודות

תשובה

שלום רב,

לגבי חלב נכרי - ראי להראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א (בנו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, ובכל ספריו אינו נוטה מדעת אביו הגדול ימין ושמאל) בספרו ילקוט יוסף הלכות איסור והיתר (סימן פא סעיף יא) שכתב: יש אומרים שבארצות שקיים בהם חוק האוסר לערב סוגי חלב זה בזה, אפשר לשתות חלב עכו''ם. שהגוי חושש מלערב חלב טמא עם החלב הטהור. ויש חולקים ואינם סומכים על חוק המדינה בחשש לתערובת של איסור תורה, וגם מחשיבים איסור זה ככל גזירות חכמים דאף שבטל הטעם לא בטל הדין. ולדינא, ראוי ונכון להחמיר שלא לשתות חלב עכו''ם זולת במקום חולי או לתינוקות. ומכל מקום הדרים בחוץ לארץ בקביעות וקשה להם להחמיר בזה, וגם אין באפשרותם להשיג חלב ישראל, הסומך על דברי המקילין יש לו על מה לסמוך, גם שלא במקום חולי (ויעויין שם בעמוד צג שהעיד על אביו הגר"ע יוסף זצ"ל שבביקוריו בארצות הברית החמיר על עצמו שלא לאכול מאכלי חלב גוי, אף שחוק המדינה שם אוסר לערב סוגי חלב).

לגבי אבקת חלב נכרי - ראי בספר ילקוט יוסף (שם סעיף יד) שכתב: אבקת חלב של גויים שמערבים בשוקולד וכדומה [עם הכשר מהרבנות], מעיקר הדין אין בזה איסור משום חלב עכו''ם, אחר שידוע שעושים אבקה זו מחלב פרות. ולכן מותר לאכול שוקולד זה. אולם עם כל זה ראוי ונכון להחמיר בזה. אך לקטנים יש להקל גם במיני מתיקה, עד כאן דבריו.

בברכה,

הלל מאירס
 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חלב נכריאבקת חלב נכרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה