אמונה

איזכור היסטורי למות ראשי הגייסות

  • א' אדר א' התשע"ו
אא

שאלה

שלום עלייך הרב, יש לי שתי שאלות שאשמח לקבל עליהם תשובה. 1: האם יש עוד איזכור היסורי למות 180 אלף ראשי הגייסות של סנחריב 2: השרף נקרא שרף כי הארס שלו שורף את הדם? עם כן למה בפועל הארס גורם לשטפי דם ולארגיות ולא לשריפה?

תשובה

שלום וברכה,
 
1. בעניין סנחריב, מצאתי התייחסות בוויקיפדיה לשני היסטוריונים עתיקים שמציינים מאורע זה לפני 2000 שנה בקירוב (יוסף בן מתתיהו, שהיה היסטוריון יהודי הלינסטי, והרודוטוס שהיה היסטוריון יווני). מתוך ויקיפדיה:
"בפרק י"ט בספר מלכים מסופר שכאשר עמד סנחריב להטיל מצור על ירושלים, "וַיְהִי בַּלַּיְלָה הַהוּא וַיֵּצֵא מַלְאַךְ ה' וַיַּךְ בְּמַחֲנֵה אַשּׁוּר מֵאָה שְׁמוֹנִים וַחֲמִשָּׁה אָלֶף וַיַּשְׁכִּימוּ בַבֹּקֶר וְהִנֵּה כֻלָּם פְּגָרִים מֵתִים". היסטוריונים מודרניים, וגם עתיקים כדוגמת יוסף בן מתתיהו, טוענים כי מדובר במגפה שהכתה במחנה האשורי. ההיסטוריון היווני הרודוטוס כתב כי עכברים באו בליל למחנה אשור ואכלו את כל נשקי החיילים. אין אישור למאורע במקורות חוץ-תנ"כיים בני הזמן, אולם עובדה היא שירושלים לא נכבשה בידי אשור בתקופה זו, וכן שסנחריב המשיך לשלוט עוד שנים ארוכות לאחר מכן. אך אכן נהרג בידי שני בניו."
 
2. נא הסבר את שאלתך. הארס כידוע כשהוא בא במגע עם הדם - הוא גורם לקרישת הדם, ובאופן זה עוצר את פעילות הלב. ניתן לראות זאת אופן של "שריפת הדם", דהיינו הריסתו המוחלטת.
בכל אופן לגבי השרף - הוא נקרא בתלמוד בשם ארס מכיוון שהיה דליק מאוד (מסכת שבת, דף כ"ו, עמוד א').
 
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה