תורה ומדע

בריאת העולם

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

למה ה" נזדקק ליום שלם בשביל לברוא (למשל את השמש והירח והכוכבים) והרי ברוך שאמר והיה העולם הוא רק אמר וכבר נברא אז הוא יכל לברוא הכל בבת אחת או שלפחות הכל ביום אחד אבל למה יום שלם בשביל כל דבר?

תשובה

שלום וברכה

החתם סופר מסביר, כפי הידוע שבכל רגע נכנס יום חדש בקטע אחר על פני כדור הארץ, אם כתוצאה מסיבוב כדור הארץ סביב צירו, או איך שרק נסביר, לכן כשהקדוש ברוך הוא אמר תדשא הארץ דשא עשב, היתה הארץ מתכסה בדשא בכל מקום שהתחיל שם יום ג´, וכך בכל מהלך ה24 שעות של יום ג´ התכסתה הארץ בעשב ועצים, קטע אחרי קטע, עד לקו התאריך ההלכתי, שבו התחילה הבריאה של היום החדש, וכךך בבריאת העופות והדגים ביום חמישי שבכל קטע ארץ שנהיה שם יום חמישי נבראו שמה עופות ודגים על פני הארץ והימות.

וכך בבריאה של יום שישי. ויוצא לפי זה, שהשביתה של יום השבת גם כן לא היתה בשוה בכל פני כדור הארץ, כי באוסטרליה פסקה יצירת החיות והבהמות כ9 שעות לפני שפסקה היצירה בארץ ישראל, וכך שבת הקב"ה במרקום אחד כשעדיין היה בעיצומו של היצירה במקום אחר, ולכן כתבה התורה ויכל אלוהים ביום השביעי מלאכתו אשר עשה, וישבות ביום השביעי מכל מלאכתו אשר עשה, שבעצם כילה את המלאכה אחרי שכבר שבת את השבת במקומות מוקדמים יותר. כך שגם השבת כיום אינו שוה בו זמני על כל פני הכדור, אלא כל מקום שובת לפי השבת ששבת בו בורא עולם בימי הבריאה.

בהצלחה - מנשה ישראל  


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה