נשים

תהילים בכוונה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, יש לי מספר שאלות כבר הרבה זמן, אני בחורה לא חרדית אבל אני שומרת מסורת ויש לי איזושהיא קירבה לדת. בחודשים האחרונים אני קוראת בכל יום את היום שלו בתהילים וקרה לי כבר פעם שהיו לי כמה ימים ממש עמוסים ולא ממש היה לי את הזמן לקרוא את מה שאני קוראת בדרך כלל אז קראתי לפני השינה את מה שאני צריכה ממש בעייפות, אני יודעת שאני לא חייבת לקרוא יום שלם של תהילים בכל יום אבל אני רוצה, ואני רוצה גם להתכוון לזה ואם אני קוראת את זה בעייפות ובלחץ אני לא מצליחה לקרוא הכל עם כוונה אז רציתי לדעת אם אני יכולה לקרוא כמה ימים ביום אחד ואז זה יפתור אותי מהימים הבאים שלהם קראתי . לדוגמא לקרוא ביום ראשון את ימים ראשון שני ושלישי, ואז ביום שני ושלישי אני פתורה מלקרוא את הפרק של אותו היום. שאלה שניה שלי היא שאני יודעת שלפני כל פעם שאני קוראת תהילים או קריאת שמע שעל המטה אני צריכה לנטול ידיים וכך אני עושה, אז רציתי לדעת שבמקרים מסויימים שאין לי אפשרות לנטול ידיים אם אני יכולה לקרוא בכל זאת או שעדיף לוותר בגלל שאני כביכול טמאה. שאלה שלישית שלי היא שאמרו לי שבזמן תפילה או בבית כנסת אסור לשלב ידיים ורגליים ורציתי לדעת אם זה נכון ואם באמת אסור. ושאלה אחרונה שלי היא כזאת, אני לא שומרת מגע עם החבר שלי, ולפעמים קורים מצבים שאנחנו ישנים ביחד, ובשנים האחרונות אני מקפידה בכל יום לקרוא את קריאה שמע שעל המטה, רציתי לדעת אם בימים כאלה שאני ובן הזוג שלי ישנים ביחד אם אסור או מותר לי לקרוא בכל זאת ואם יש איזושהיא עדיפות לגבי זה, כי זה נשמע לי אירוני לקורא ואז לישון עם בן זוגי באותו המיטה בהתחשב בעובדה שבעיקרון אסור לנו לגעת אחד בשני. אשמח לקבל תשובה על השאלות שלי, תודה מראש.

תשובה

שלום וברכה

הקריאה שלך בעייפות ומתוך מסירות נפש חשובה מאוד בעיני ה´ גם אם את לא מצליה לכוון כראוי, ואת עושה נחת רוח גדולה לבורא עולם בכך, ועל כן אל תפסיקי את מנהגך הטוב, וקיראי תהילים דבר יום ביומו.

אם ידייך נקיות ולא היית בשירותים אין חובה ליטול ידיים, ועל כן כשאין לך מי את יכולה להתפלל ולקרוא את שמע כרגיל.

גם אם ידייך אינם נקיות או שהית בשירותים ולא נטלת את ידייך, את יכולה לקרוא את שמע/תהילים לאחר שתשפשפי את ידייך בבגדך לניקיונם.

אין איסור בדבר, אולם מכבוד ה´ שלא לשבת בשילוב רגליים בדברך עימו.

גם כאשר את יושנת עם בן זוגך תקראי את שמע, למרות שאכן הדבר אסור בהחלט באיסור חמור ביותר, וה´ יעזור שתזכי להתחזק יותר ולהימנע מלהיות עם בן זוגך במיטה אחת עד לחתונתכם, דבר זה יביא עליכם של ברכה ואושר ותזכו בכך להשראת השכינה ולשפע של קדושה.

עלי והצליחי - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה