שאל את הרב - כללי

אמונת חכמים

  • י"ז שבט התשע"ו
אא

שאלה

שלום רב, ביני ובין בעלי יש מחלוקת בנושא אמונת חכמים.. אני קטנה באמונת חכמים וכל סכסוך תקשורתי שיש בין רבנים משפיע עליי וגורם לי ערעורים רבים ושאלות על הרבנים של הדור.. ובעלי בגישה של בת יענה.. תומן את הראש באדמה ואומר כי לא מעניין אותו.. שכולם צדיקים ואין לנו רשות לערער אחר הצדיקים.. אני מאד מעריכה את גישתו.. וחושבת שזו גדולה לדבר ככה.. אבל איפה אני ואיפה אמונה כזו גדולה בצורה עיוורת כזאת? כמובן ששיח זה עולה בביתנו יש בייננו חילוקי דעות ולפעמים אף וויכוחים לא נעימים כי הוא לא מבין למה אני מדברת ככה ולא מקבלת את האמונה שיש לו בצורה עיוורת.. אני מאד ריאלית.. וקשה לי לקבל את זה ככה.. לדוג הריב בין הרב הצדיק אמנון יצחק שיחיה.. והרב הצדיק זמיר כהן שיחיה.. אני מאד מעריכה את שינהם.. צדיקים גדולים הם. אני לא יכולה להוציא מילה רעה אחת עליהם.. מי אני בכלל.. אבל כששומעים איך זה מדבר על זה.. ואיך יש לכלוכחם בין החצר של זה לשל זה האמונה שלי נפגעת קשה.. ועולים לי שאלות של מה אלו הגדולים שלנו ככה אז מה יהיה.. למי להאמין.. מי צודק.. מה יהיה.. וכאלה.. אולי זה לא המקום לשאול שאלה מסוג זה מאחר וזה המקום של הרב זמיר כהן.. ואולי זה דווקא המקום לקבל תשובה שתחזק אותי כאישה שמנסה בכל כוחי להאחז בה' יתברך ובצדיקיו.. ומנסה להתחזק באמונה בכלל ובפרט באמונת חכמים.. שעל כך צריך על אדם לעבוד ולהיות שלם באמונת חכמים עד כי יגיד לו הצדיק כי ימין זה שמאל ויש להאמין לו!! אנא מכם עזרו לי להבין את הסוגיה הזאת.. ובכך גם תעזרו לי בשלום בית אמיתי עם בעלי שדבר זה פוגע לנו בבית שלנו.. תודה רבה לכם על עבודת הקודש..

תשובה

שלום וברכה

אמת שיש להאמין בכל צדיק וצדיק שככולו לשם שמים ואף שהוא חולק על צדיק אחר לא קרה כלום ושניהם צדייקם ורצויים בשמים.

לדוגמא הרב שך חלק על הרבי מחב"ד ואף תקף אותו על הרב מדבריו ובכל זאת שניהם צדיקים ושניה התכוונו לשם שמיים ולא חשוב לי באמת מי טעה בסופו של דבר אם הוא אכן טעה או אל טעה. העיקר שהם באמת צדיקי עולם שעשו את הכל לשם שמיים והיו קדושי עליון מורמים מעם שרוב העולם מסכימים ששניהם היו גדולי האומה.

אולם בעניין הרב זמיר עם אמנון אין זה מחלוקת של הרב עם אמנון אלא הרב עובדיה זצ"ל הוא שפסל את אמנון יצחק וכתב עליו שהוא הקדיח את תבשילו ברבים זאת אומרת גדול הדור כתב על אמנון יצחק שאין להמשיך להיות בקשר איתו ולא להקשיב לשיעוריו וכו' ולא מדובר בשני גדולי עולם ברמה שווה אלא בגדול הגור מול מרצה ופה כמובן הצדק איתך שאין שני צדיקים אלא צדיק ומי שטעה לדאבו כל לב.

אבל חשוב לדעת שאין עניין לשכנע את בעלך שאמנון יצחק לא בסדר, מה איכפת לנו שיחשבו עליו שהו אצדיק כל זמן שהוא לא נוהה אחריו ולא הולך בדרכיו.

בברכה,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה