הלכות ומנהגים

3 שאלות שחשובות לי..

  • ג' שבט התשע"ו
אא

שאלה

1--כאלו מה.. אני מנסה להתקרב לאבא.. שעה אחת אני מאמינה.. שעה אח"כ עצובה.. ושעה אח"כ שמחה ושמחה.. וכאלו מה קורה בשמים עם זה?? איך רואים אותי שם בזמן הזה? דקה אני מאמינה ושמחה ושנייה אח"כ מחשבות לא סבירות.. זה קיצוניות יתר ברגשות. מה עושים עם זה? 2--נולדתי חמת מזג. אוקיי. איך נפטרים מזה הכי מהר שאפשר בלי לגרום לנזקים לעצמי ולסביבה?? 3---אם אני עושה מצווה שכתוב עליה"מי ש..יש לו חלק לעוה"ב" ואח"כ אני עושה עבירה ח"ו שכתוב עליה"מי ש... אין לו חלק לעוה"ב" אז מה קובע?? יש לי חלק לעוה"ב או לא?? רגע אני עושה עבירה של כיבוד הורים ורגע אחרי מצוות שילוח הקן.. על כיבוד הורים נאמר"למען יאריכון ימיך" ומכלל הן אתה למד לאו אז מי שלא מכבד ימיו מתקצרים.. ועל שילוח הקן נאמר "למען יאריכון ימיך".. אז מה קובע כאן? אם אני מגיעה ליום הדין ויש לי ח"ו מלא עבירות של אי כיבוד הורים( וגם של כיבוד הורים) ויש לי מלא מצוות שהשכר שלהם הוא "למען יאריכון ימיך".. אז מה בעצם המכריע?? אני מבולבלת.

תשובה

שלום וברכה

פחות חשוב מה קורה בשמיים, שם מסתדרים על כל הבעיות ותיכף אבאר כמובן. מה שחשוב לנו איך אנחנו מצליחים להתגבר על כל הקשיים איך אנחנו מתעלים יותר ומתקנים את מעשינו יותר.

ראוי לדעת שאין אדם שעולה כל הזמן בצורה ישרה וללא נפילות, שבע יפול צדיק וקם ולאחר כל עליה תבוא בדרך כלל ירידה שעלינו להשתדל שתהיה מתונה ככל האפשר ולאחר כל עליה מגיעים קצת יותר גבוה ומתקרבים יותר ויותר לבורא עולם זהו התכלית בעבודת ה' לעולם לא ליפול ברוחינו מכשלונות וירידות ותמיד להתעלות ככל יכלתינו בעבודת ה'.

נא לקרוא את אשר כתבתי http://www.hidabroot.org/he/question/16556

נשמח גם לסייע לך עוד אם תרצי. נא לשלוח לנו מס' טלפון ונשבו אילייך.

לעניין שאלתך מה עושים בשמיים 

א. האדם יכול לחזור בתשובה על חטאים אף על אלו שאין להם חלק לעולם הבא ולתקן את הכל וכך לא יחס לו מאומה. אולם מי שלא חזר בתשובה מבואר בספרים שרק החלק של שנשמתו של אותו רגע שבו הוא חטא הוא לא יזכה לקבל חלק לעולם הבא ושאר חלקי נשמתו יזכו לחיי העולם הבא.

כמבואר בגמרא מי שרובו זכויות זוכה להגיע לחיי העולם הבא אף אם יש בו אי אלו עבירות. עניין רוב הזכויות מראה שהאדם באמת השתדל וניסה להצליח ורק נפל לפעמים בחטא.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה