תפילה וברכות

פירוש לשיר השירים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס´ד שלום רב. ראיתי לפני שנה שנתיים הרצאה של הרב זמיר כהן בנושא שיר השירים. *שם הוא פירש פירוש מדהים ויפה על פרק ח´אחות לנו קטנה וכו" מה נעשה לאחותינו ביום שידובר בה´(הוא מסביר שזה אברהם אבינו שבשמים התלבטו כיצד לנהוג האם לעזור לו כשרצו לזרוק אותו לאש) אם חומה היא´(אם האמונה שלו חזקה)´נבנה עליה טירת כסף´(שכסף לא ניזוק באש)´ואם דלת היא(אם הוא מתנדנד באמוה כמו דלת)נתן עליה לוח ארז(שהרי עץ נשרף באש) ואז במשל אברהם אומר´אני חומה וגו" ובאמת עזרו לו והוא לא נסרף. *קניתי את הספר שיר השירים עם הפירוש של הרב זמיר כהן ושם אין התיחסות לזה כלל אלה שם הוא בחר להשתמש במשל של כנסת ישראל.(שזה פירוש נפלא גם כן). *מהיכן הפירוש עם אברהם אבינו מאיזה ספר היתי מעוניין להמשיך ולילמוד את שיר השירים על דרך המשל הזה אבל אינני מוצא זאת בספרים בכולל ליד הבית. האם תוכלו לעזר לי ולכוון אותי לספר? תודה.

תשובה

מדרש תנחומא (בובר) פרשת לך לך סימן ב

 

אברהם לתוך כבשן האש. ר´ אליעזר הקפר אמר אחות לנו קטנה מדבר באדם שקורע ולא מאחה, אברהם איחה את העולם לפני הקב"ה, שעד עכשיו לא היו לו בנים, לפיכך היה קורא אחות.

מה נעשה לאחותנו [ביום שידבר בה] , ביום שאמר נמרוד להשליכו לתוך כבשן האש, אמר הקב"ה למלאכי השרת אם חומה היא נבנה עליה טירת כסף (שם /שיר השירים ח´ ט´/), ואם דל הוא מליתן את נפשו על קדושת שמי, נצור עליה לוח ארז, מה הצורה הזו שעל הלוח נוח להטשטש, כך הוא נוח ליאבד מן העולם ואיני משגיח עליו, אמר אברהם אני חומה


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שיר השיריםפירוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה