אמונה

חלמתי חלום שנפלו לי השיניים מה זה אומר?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום , חלמתי היום בבוקר שנופלות לי 3 שיניים..זה היה בסביבות 8 ומשהו בבוקר והתעוררתי מזה. בדר´כ הרב של הרב חיים רבי שליט´א נגד עיניין החלומות.לכן לא פניתי אליו, אני מפרשת לי את החלום לטובה שכל השונאים שלי יפלו,אבל בכל זאת אני עדיין מפוחדת כי חלומות עם שיניים מדובר עלהם בגמרא.חשבתי לתרום צדקה לצום קצת קשה לי אבל אם צריך אעשה זאת... מה עליי לעשות??? אשמח לקבל תשובה בהקדם.

תשובה

שלום וברכה

אם כאבו לך השיניים לאחרונה, אין צריך לחשוש ממשמעות החלום הזה [משנה ברורה סי` רפח].

גם אם לא כאבו לך השיניים לאחרונה, שאז מקובל שמשמעות חלום זה מורה לרעה, יש לציין לדברי הרה"ג המקובל רבי יהודה פתייא בספר מנחת יהודה (סימן מ"ז), כי עתה השדים יודעים הדברים שבני אדם מקפידים עליהם אם רואים אותם בחלום, כגון הרואה בחלום שנפלו שיניו, או לובש שחורים, וכיוצא בזה, ולכן הם מראים אותם לבני אדם כדי לצער אותם שיתענו עליהם, ולכן אין לו לאדם לחוש לחלומות כאלה, ואם לא ישית לבו לזאת, תבוא עליו ברכה. ואף את כשלא תחששי תבוא עלייך ברכה.

אם את במקרה חייבת כסף, [גם מינוס בבנק נחשב, לצורך כך], יש בחלום רמז לכך שבקרוב תיפטרי מעול החובות, מכיון שלוה נקרא עבד לאיש מלוה ככתוב בתורה, ועבד יוצא לחירות כשמפילים את שינו, ולכן זה הוראה לחולם שבקרוב יצא לחירות מעול החובות. ואך טוב וחסד ירדפוך כל הימים. כך פתר חלום זה לטובה הגאון בעל מחבר ספר עמודי אש זצ"ל.

אם את בכל זאת חוששת, עשי כעצת חז"ל ותלכי לבית הכנסת בשבת הקרובה, ובשעה שהכהנים עולים לברך ברכת כהנים תאמרי את התפילה הזאת:

"רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אֲנִי שֶׁלָּךְ וַחֲלוֹמוֹתַי שֶׁלָּךְ, חֲלוֹם חָלַמְתִּי וְאֵינִי יוֹדֵעַ מַה הוּא. יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יְדֹוָד אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁיִּהְיוּ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה, בֵּין שֶׁחָלַמְתִּי עַל עַצְמִי וּבֵין שֶׁחָלַמְתִּי עַל אֲחֵרִים, וּבֵין שֶׁחָלְמוּ אֲחֵרִים עָלַי, אִם טוֹבִים הֵם חַזְּקֵם וְאַמְּצֵם, וְיִתְקַיְּמוּ בִי וּבָהֶם כַּחֲלוֹמוֹתָיו שֶׁל יוֹסֵף הַצַּדִּיק, וְאִם צְרִיכִים רְפוּאָה רְפָאֵם כְּחִזְקִיָּהוּ מֶלֶךְ יְהוּדָה מֵחָלְיוֹ, וּכְמִרְיָם הַנְּבִיאָה מִצָּרַעְתָּהּ, וּכְנַעֲמָן מִצָּרַעְתּוֹ, וּכְמֵי מָרָה עַל יְדֵי משֶׁה רַבֵּנוּ, וּכְמֵי יְרִיחוֹ עַל יְדֵי אֱלִישָׁע. וּכְשֵׁם שֶׁהָפַכְתָּ אֶת קִלְלַת בִּלְעָם הָרָשָׁע מִקְּלָלָה לִבְרָכָה כֵּן תַּהֲפוֹךְ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה וְתִשְׁמְרֵנִי וּתְחָנֵּנִי וְתִרְצֵנִי".

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה