אמונה

זהות מינית

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב. שמי נועם בן 29, מיום שאני זוכר את עצמי הבנתי שיש בי משהו שונה, כשהתבגרתי יכולתי לתת שם לדבר הומוסקסואל, אני בטוח בדבר כמו שמש ביום בהיר אני חי בשלום עם עצמי ואינני מרגיש כחוטא, כך רצה האל! אני מהרהר המון במהות החיים ומרגיש צמא גדול ללמוד תורה, אך זה והומסקסואליות לא הולכים יחד משום שזהו חטא גדול וע´פ היהדות אדם כמוני צריך לסכול באבנים. נושא זה גרם לי לריחוק מהתורה וסלידה מהדת, אני יודע שיש רבנים רפורמים שמתירים חיי זוגיות עם גבר אך ללא יחסי מין מלאים. מי מחליט מה מותר ומה אסור? נולדתי כך ע´פ רצון האל לאחרונה אני מתחיל להתחזק בתורה ולתקן דרכי (הרבה בזכות הרב זמיר ועל כך תודה מעומק הלב) אני לא רואה את עצמי מתחתן ומביא ילדים לעולם, אני לא נמשך לנשים ולא מוכן לחיות בשקר. אני מבין שללא אישה וילדים החיים רקים מתוכן! ושזהו ´עונש´ גדול להיות הומו,הרי הרבה יותר קל ופשוט להתחתן ולהביא ילדים לעולם. אינני מקבל את הטענה שבגלל חיי הפריצות יש הרבה הומואים בתקופה האחרונה, כך נולדים, יש שאוזרים אומץ ומתנסים בגיל מאוחר יותר ויש שאינם יודעים דרך אחרת, דעו לכם כי זוהי איננה הפרעה נפשית ואין טיפול לדבר. אלא ע´י חיי שקר. האמת שאין לי שאלה ספציפית, אשמח מאוד לקבל תגובה ראויה ועמוקה להרהורי. כך או כך אמשיך לדעת שיש בורא לעולם, ולעבוד אותו (בינתיים בדרכי שלי) תודה מראש נועם אש. נ.ב זו פעם שניה שאני שולח את המכתב חבל שאין התיחסות הולמת, מין הראוי שתתיחסו לנושא זה ברצינות, כמוני יש אלפים שמחפשים תשובה וקרבה לאל ולא יכולים בגלל היותם ´אחרים´. החזרה בתשובה צריכה להיות המטרה העיקרית ואסור לבודד את הדת למגזר מסוים כך נוצר פילוג עמוק בישראל הרבה יותר עמוק מחילונים דתיים

תשובה

שלום וברכה


הנטיה בפני עצמה אכן קיבלת מאת הבורא, ויתכן שהינך כל כך חזק בנטיה זו, עד שאינך יכול בשום אופן להינשא לאישה. וברור שאדם בעל נטיה זו אין בו כל פסול בפני עצמו כאשר אינו נגרר לחטא כתוצאה מכך.


אולם אין דבר זה מונע כלל לשמירת מצות, והדבר ברור שקיבלת כוחות מיוחדים לבל היכשל במשכב זכור האסור מן התרה וחיובו כרת. לא יתכן שהבורא ציווה אותך בדבר שלא תוכל עמוד בו, ולכן ברור שהבורא ברא אותך בנטיה מסויימת שאיתה עליך להתמודד ולהתגבר עליה לבל היכשל בחטא הנגרר ממנה.


ברור שעיקר ירידתך לעולם ועיקר תיקונך בעולם הוא בהתמודודות עם הנטיה שלך לגברים, וכאשר תתגבר על ענין זה ולא תיכשל חלילה בחטא, תזכה לעלות לעולם הבא ולהיות מנוחלי העולם הבא.


אין דרך אחרת ליהודי לעבוד את הבורא מלבד העבודה שהבורא ציווה לנו בתורתו, ורק כך אפשר לעבוד את ה´.


עבודת הבורא נגד רצונו וציוויו הוא ממש מרידה בסמכות הבורא לקבוע לך מה לעשות.


עניין הנישואים של בני הנטיה הוא עניין פרטני, כל אחד לגופו של עניין, ויש לכל אחד להתייעץ באופן פרטני עם אדם ירא שמים המכיר ומבין את הבעיה לאשורה.


אולם כפי שציינתי, גם אם הבעיה היא קשה ואין באפשרות האדם לישא אישה, אין זה פוסל אותו מלהיות אהוב לבוראו, כאשר הוא נמנע מכלך חטא ומקיים את כל המוות אשר בידיו לקיים.


בהצלחה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה