שאל את הרב - כללי

.איך אני עושה תשובה על הלבנה ברבים או לשון הרע?

  • א' טבת התשע"ו
אא

שאלה

1.אני תלמיד תיכון ובזמן האחרון התחזקתי הרבה ויש לי חברה שגם מאמינה אבל יש בה פוטנציאל אדיר למרות שהיא לא שומרת שבת ויש בעיה של הוצאת זרע לבטלה איך אני יכול גם לשמור על הקשר השלנו וגם להפסיק להוציא זרע? 2. איך אני עושה תשובה על הלבנה ברבים או לשון הרע? תודה רבה !

תשובה

לכבוד השואל, 

סליחה על האיחור בתשובה. 

קודם כל, אשריך על התקדמותך הטוב וההתחזקות! כן יעזור השם שתוכל להמשיך. 

1. בשאלה ראשונה שלך, כללת שני נושאים גדולים שהם נפרדים: א': האיך למנוע הוצאה לבטלה. ב': האיך לקרב חברה שיש לה פוטנציאל להיות דתיה. לכן נענה אותם אחד אחד. 

א': יש דרך האיך לצאת ולהנצל מהוצאה לבטלה, אבל היא דורשת החלטה נחושה לעשות את מה שצריך כדי לשבור התרגליות ראשונות. אם אתה מרגיש שאתה מוכן לזה, אז נוכל לשלוח לך את קונטרס ההדרכה בענין. 

ב': אין המשימה הזו דבר קל בכלל, כי צריכים ללכת בדעת ובהדרכה בכל פסיעה כדי לקרב כהוגן ולא לרחק. לכן הייתי מייעץ בזה שתקבל הדרכה אישית בענין. אם רצונך להשתמש במומחה לענין זה שתחת חסות הידברות (ואפשר לסדר גם בלי שום תשלום), נא המצא לנו טלפון לקישור לקשר את ההדרכה אליך בפועל.

2. תשובה להלבנת פנים ברבים: 

כותב הרמב"ם (הלכות תשובה  פרק ג') שאמרו חז"ל שהוא מן העבירות "שהרגיל בהן אין לו חלק לעולם הבא, כדי להתרחק מהן ולהיזהר מהן".

הדרך לתשובה: 

חרטה; ווידוי; קבלה להבא; לבקש מחילה (עד שלש פעמים שונים, ובאופנים שונים) מן החבר; לשאול את החבר מה יעזור כדי להעביר את מה שנגרם. לנסות להגדיל ברבים את כבוד אותו חבר (בהזכרת מעלות אמיתיות) תחת אשר מקודם השפיל אותו.

תשובה ללשון הרע:

חרטה; ווידוי; קבלה להבא; ללכת לשומע ומקבל הלשון הרע (או לפני כל אחד מן אותם הרבים שהיו שם כשהלשון הרע נדבר) ולומר לו דבר שיוציא ממנו את הרושם השלילי שספג בעבר בעת שמיעת אותו הלשון הרע (וכגון, לחזור ולומר לו: "אתה זוכר שפעם אמרתי כך על פלוני; אבל תדע לך שמאז ביררתי את הנושא, והבנתי עכשיו שאין אותה נקודה מדוייקת או אמיתית. אני סובר כעת שפלוני באמת אינו כך כלל".); לבקש מחילה (עד שלש פעמים שונים, ובאופנים שונים) מן החבר שדברת אליו [אם הוא כבר ידע שסיפרת עליו לשון הרע]. 

בברכה, 

רב נחום

 

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חזרה בתשובההלבנת פנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה