חברה והשקפה

הנאה ממעשה שבת וכפרת עוונות

  • כ"ו כסלו התשע"ו
אא

שאלה

שלום וברכה לכבוד הרב, ברצוני שהרב יענה על שתי שאלות מאוד חשובות : א. אני גרה אצל הוריי ובשבת הם מדליקים מזגן , אור וכו' ואני כביכול נהנית ממעשה שבת. אך אין באפשרותי להעיר להם על כך. וכן ,אני מודעת לכך שאני נהנית מזה כיוון שבקיץ מאוד חם והם לא מוכנים להשאיר כל השבת את המזגן ובחורף מאוד קר וכו'... האם זו ממש בעיה שאני נהנית גם בלית ברירה בעצם? ב. חברה אמרה לי שכשבן אדם מתגרש אזי בעצם הייסורים שנגזרו עליו בהיותו נשוי והיה אמור לסבול מהם כביכול ולכפר על עוונותיו , יחזרו אליו שוב בחייו ולא משנה באיזו דרך. האם זה נכון? זה קצת מדאיג אותי. אך אנו כבר יודעים שאין הקב"ה בא בטרוניה לבריותיו והרי גם גירושין זה משמיים

תשובה

שלום וברכה

אינך מחוייבת לצאת מהמקום אף שבפועל את נהנית אבל את לא רוצה שהם יחללו שבת בעבורך והלוואי ולא היו עושים זאת.

 בעניין הגירושין לא נוכל לדעת מה נגזר במרומים, יתכן שנגזר על האדם לסבול ויתכן שנגזר על האדם רק להגיע לסבל שיגרום לו להתגרש ועיקר המטרה של הייסורין הם להביאו לידי גירושין. כך הדבר בכל סבל שיש לאדם כמחלה וכדו' שהאדם לא צריך לחשוב שהוא חייב לסבול את מחלתו בדומיה אלא משתדל בדרך טבעית להירפא ולהפסיק לסבול וה' הטוב בעיניו עוהש.

על האדם להתנהג בצרוה סבירה וטבעית ולהשתמש בשכל שבורא עולם נתן לו לנסות להשתדל לשפר את מצבו ולא לסבול יותר ואם הסבל שנגזר עליו הוא לא ניתן לשינוי, אין לא אכן אפשרות להיפטר מהגזירה.

בברכה,

בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה