זוגיות

בעלי מעכב את הרוחניות שלי, יש עצה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב!

אני חוזרת בתשובה כבר שנה, ישתבח שמו שזיכה אותי. באותו הזמן, הכרתי בחור ששומר שבת, והיו לנו הרבה מריבות במהלך השנה. בסופו של דבר התחתנו לא מזמן. היה המון יצר הרע, קשה לי אפילו לתאר עד כמה. רצית להתגרש מיד, כיוון שראיתי שהוא אינו מקיים את כל הבטחותיו לגבי ההתקדמות בעבודת השם.

אני ממשיכה בעבודת השם שלי, ונראית דתייה לכל דבר. דיברתי איתו כל כל הרבה פעמים, ופנינו לייעוץ. אנחנו מעכבים הריון כיוון שאני רוצה נשמות צדיקות, אבל איני יכולה להתקדם ולעלות עוד ועוד. אני מרגישה שנשמתי זועקת וצמאה לעוד רוחניות. אני כל הזמן הולכת לשיעורי תורה ושומעת וקוראת דברים טובים בכל זמן. הוא כל הזמן משנה את דעתו לגבי הדת: כן רוצה להיות חרדי - לא רוצה להיות. כן שומר נגיעה - לא שומר. בקיצור לא סגור על עצמו בכלל. אני מתפוצצת מפנים, אמרו לי להיות סבלנית....אך הבעל הוא זה שמעלה את האישה ולא ההפך (וזה גם לא מצליח לי). אני לא יודעת מה לעשות. הוא לא חובש כיפה ואני עם כיסוי. זה נראה מגוחך. אני כל הזמן מתפללת עליו ונראה שקורה בדיוק ההפך.

בתודה מראש.

תשובה

שלום לך

קשה הוא עד מאוד היצר הרע, והוא אינו נוטתן לאדם להתגבר ולהתעלות בתורה ומצוות. הנשים שהם רוחניות יותר מתגברות יותר על היצר, ויכולות להתחבר אל הבורא בקלות, הגברים שיצרם חזק יותר והם חומריים יותר וגאוותנים מאוד, קשה להם מאוד להכניע את היצר ולהתגבר על גאוותם.

אשרייך שזכית לעלות ולהתעלות ולהתחזק בה` ובתורתו, המשיכי בדרכך הטובה והיקרה ושכרך גדול עד מאוד, אין זה מגוחך כלל שאת עולה מאוד ומתחזקת ולבושה בצניעות גם אם בעלך לא זוכה עדיין להתגבר על יצרו, נשמתך טהורה היא מאוד וחפיצה בקרב ה` ואשריך שאת זוכה לכך, ואת אכן תסחפי את בעלך בעז"ה לתורה ולמצות, אל תלחצי עליו יותר מידי.

מומלץ מאוד לקחת את בעלך לסמינר שבעז"ה הדבר יביא אותו להתחזקות אמיתית ונפלאה. בהצלחה והיי חזקה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה