שבת

שמירת שבת בבית שלא שומר

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב, משפחתי לא שומרת שבת ואני בחודשיים האחרונים התחלתי לשמור שבת. אמא שלי מבשלת בשבילי לפני כניסת השבת אך יש לי בעיה אחת עם עיניין הפלטה. אחרי שאמא שלי מסיימת את השימוש בה היא מוציאה אותה מהחשמל, אין לי מה לעשות בנוגע לזה,היא לא רוצה להשאיר בגלל שזה סתם דלוק. רציתי לדעת אם מותר לי לאכול מהאכול הזה. יש לציין שאת הפלטה היא שמה לפני כניסת שבת. ויש לי עוד שאלה ידוע לי שבשבת אסור לראות טלוויזיה ולשמוע מוזיקה וכמו שאמרתי המשפחה שלי לא שומרת ולפעמים משמיעים מוזיקה חזק או שיוצא לי לעבור ליד הסלון ולהיתקל בטלוויזיה, אך אני לא מתמקדת ומסתכלת בה. רציתי לדעת אם זה נחשב לזה שאני מחללת את השבת. האם עצם ההשתדלות שלי לשמור את השבת גם נחשבת?

תשובה

שלום

לך בת ישראל היקרה שמחה גדולה היא לי לקרוא שאת כבר שומרת על השבת מספר חודשים אשריך שזכית לכך. בענין הפלטה מותר לך לאכול מהמאכלים. כדי למנוע מאימך חילול שבת ראוי לקנות שעון שבת פשוט שיכבה את הפלטה, ובכך ימנע החילול שבת. בוודאי אין כל חילול שבת מכך שאת שומעת שלא לרצונך מעט מוזיקה.

בנות שכמותך השומרות שבת למרות הסביבה הלא תומכת כל כך, מצילות את עם ישראל מכל צרה וצוקה וגורמות נחת רוח גדולה ליושב במרומים. זכותך גדולה לאין ערוך, הרבה יותר מהשומרת שבת בבתים של שומרי שבת.

בהערכה רבה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה