חברה והשקפה

התקפות על הרב זמיר כהן והידברות

  • א' כסלו התשע"ו
אא

שאלה

שלום וברכה, לאחרונה נשמעים המון התקפות על ארגון הידברות והרב זמיר כהן. הטענות בעיקרן הן: א. הרב זמיר כהן התיר ללחוץ יד לאשה במצבים מסויימים. בנוסף אמר שהרב עובדיה התיר כן. לכאורה אין לדברים שום מקור הלכתי. וודאי לא בשם הרב עובדיה. ב. ארגון הידברות הקים את הערוץ שלא עפ"י דעת גדולי ישראל ואף היו כמה מגדולי ישראל שיצאו כנגד הערוץ. האם יש הסכמות של גדולי ישראל שהתירו לארגון הידברות לפתוח ערוץ טלויזיה, וא"כ מי הם ואם אפשר לקרוא את הסכמותיהם. ג. ארגון הידברות מארגן מופעים והרצאות ללא קשר לחיזוק יהודי כגון הרצאות סטאנדפ וזמר שכלל לא קשורות לחיזוק. ד. הרבנים בהידברות מרצים לפני נשים בלבד (בכנסים מסויימים) כאשר הללו מגיעות חשופות לעיתים קרובות. מניין ההיתר ההלכתי? הטענות הללו הולכות ונשנות ברחבי הרשת ואין צורך להזכיר את שם המתקיפים וכו' אבל הייתי רוצה לקבל תשובות לדברים וגם כדי לסתום את פיות המקטרגים. אשמח לשמוע תשובות של הארגון (אנא פרטו את התשובות בהרחבה). תודה רבה והמשיכו במפעלכם האדיר!!!

תשובה

שלום וברכה

א. http://www.hidabroot.org/he/question/171594

ב. גדולי ישראל התירו ואף הורו על הקמת הערוץ וביניהם מרן הגר"ע יוסף זצ"ל הרב שטיינמן שליט"א, האדמו"ר מבעלזא שליט"א הרב חיים קנייבסקי שליט"א ועוד ועוד. מכתביהם והסכמותיהם השונים פורסמו פעמים רבות בעיתונות.

ג. לא נכון כלל.

ד. אין כל הבדל בין הרצאות לנשים בלבד ובין הרצאות לגברים ולנשים ושניהם מותרים לצורך קירוב יהודים וכידוע פסקו של החזון איש בעניין זה שעל הנמנע בעת הצורך לדבר בפני נשים נאמר במסכת סוטה היכי דמי חסיד שוטה כגון דקא טבעה איתתא בנהרא ואמר לאו אורח ארעא לאיסתכולי בה ואצולי.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה