חברה והשקפה

לרב בנימין שמואלי בנושא המשיח מסביב הרבי מלובביץ וחבד

  • ל' חשון התשע"ו
אא

שאלה

שלום הרב בנימין שמואלי, השאלה שנשאלה בקשר למשיחיות בחבד השאירה אותי עם המון סימני שאלות ובעיקר מתשובתך, האם משיח שכולם מחכים לו יבוא על חמור? ענני שמיא? או שזה אדם בשר ודם? ביקרתי בהרבה בתי חבד וברובם ראיתי שהם מבססים את אמונתם שהרבי מחבד חי מתוך עיון בתורתו, האם הרב למד את העניין ויכול לאמת את הדבר, הרי מדובר לכל הדעות בגדול בישראל שחיבר מאות ספרים והקים את תנועת התשובה אחרי השואה ורוב גדולי ישראל התייעצו עימו או ביקשו ברכתו, בנייהם ענק שבענקים הבבא סאלי זצ"ל הרב מרדכי אליהו זצ"ל.. ועוד, בחבד מפרסמים שהרבי מלובביץ היה נביא, האם יש דברים בגו ואם כן אנו מחוייבים לשמוע בקולו כנביא ה' או שמה היה נביא שקר או בכלל לא נביא? כשאני שואל רבנים חלקם מתיחים האשמות כלפי אנשי חבד, וחלקם מזלזלים, וחלקם מעריכים מאוד אז את נושא המשיח שוללים מצד אחד ולא נותנים תשובות מספקות מול דיבריהם של אנשי חבד, ובקיצור יש המון בילבול סביב הנושא, האם הרב יכול להשען על בינתו ולהתייעץ ולחקור ולתת תשובות ברורות כפסק הלכה למשה מסיני, אם זו תופעה שקרית שיש להוקיע אותה או שזו אמת והאם זה מחייב אותנו כבני ספרד

תשובה

שלום וברכה

הרבי זצ"ל לא צריך להסכמתי ולא להסכמת הדומים לי. הרב היה גדול וקדוש ואין כל צורך במילותיי כדאי לתאר את גדלות הרבי.

אולם אין כל ספק שהרבי זצ"ל נפטר ונשמתו נמצאת בגנזי מרומים וממרומים הוא מעתיר בעד עדתו לפני כסא הכבוד. אין כל סיבה להחליט שהוא משיח יותר ממישהו אחר.

הרבי לא אמר מעולם שהוא מלך המשיח והיו רבים וטובים קדושי עליון ורק אחד מכל עם ישראל יהיה מלך המשיח.

יש חסידי חב"ד שרצו להמשיך במחשבה שהייתה בחייו של הרבי שהוא יהיה מלך המשיח ולא רצו לקבל את האמת המרה שאף שיתכן שרבינו היה יכול להיות מלך המשיח הרי שכאשר לא זכינו והרבי זצ"ל נפטר צריכים להתקדם הלאה ולא להישאר תקועים במחשבות עבר. רוב רובם של חסידי חב"ד לא הסכימו להלך מחשבה זו וכבר אמר החוזר הראשי של חסידי חב"ד שהוא טעה בהבנת דברי הרבי והרבי לא התכוון לומר שהוא מלך המשיח.

בברכה שנזכה כולנו לראות מהרה את פני משיח צדקינו, יהיה מי שיהיה.

בברכה,

בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה