נשים

תפקיד האישה בזוגיות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב ותודה מראש על העזרה. אני בת 28, אני יוצאת עם מישהו כבר חמישה חודשים, וכבר היו דיבורים על חתונה. לאחרונה מדברים על זה פחות כי אנחנו בתקופה קצת חלשה. אנחנו לא דתיים, אני שומרת מסורת, והוא לא, אך הבהרתי לו את חשיבות הנושא בעיני עוד בתחילת הקשר ומצאנו פשרה - הרע במיעוטו - הוא ישתדל מצידו להקפיד על כשרות ומסורת כל עוד שאנחנו ביחד וכאשר ב"ה יהיו ילדים (ואני מצידי אתפלל לה` שייתן לו אמונה וכך נחיה באושר...). השאלה היא שלי היא קצת מוזרה. אולי. רק לאחרונה אני מגלה כמה זוגיות היא דבר קשה. ייתכן שהחודשים שעברו הדעיכו את ההלהבות ההתחלתית ואנחנו לומדים זה את מגרעותיו של זה ואני מרגישה שאנחנו בעבודה שלא נגמרת על הזוגיות, ושזה תהליך קשה. ברוך ה` ה` אוהב אותי והיום הזדמן לי לשמוע הרצאה בערוץ ההדברות של הרב חיים הורוביץ על ההבדל בין גברים לנשים (מדהים מדהים מומלץ בחום!!) וכל מה שהוא אמר - היה כל כך נכון!! כן!! גם אני מתעצבנת כשהוא לא מקשיב !! (אה, זה לא כי הוא לא אוהב?) גם אני מתעצבנת שהוא עושה לי טובה שהוא מנקה (אה, הוא חושב שהוא מתנדב פה?) גם אני אומרת שכואב לי הראש רק כדי שהוא יעריך! (אה, הוא חושב שאני עושה הצגות?....) בקיצור ולעניין כל זה גרם לי לחשוב הרבה ויש לי שתי שאלות: 1. בהנחה שאני לא יכולה לשכנע אותו לשמוע את ההרצאה - האם רק שינוי מצידי בהתנהגות שלי יכול להספיק? (בהנחה כמובן שהוא מעוניין בקשר רק לא יודע איך לנהל אותו) 2. בכל הספרים שקראתי על שלום בית יש בעיקר הנחיות לגברים. אני לא יודעת, אופרטיבית, מה אני צריכה לעשות: לגברים יש הנחיות ברורות: דבר איתה, שאל מה שלומה, אל תתווכח אם היא בימי הנידה וכו... אבל מה איתנו?? למה אף אחד לא מסביר לנו איך אנחנו צריכות להתנהג?? למשל - אם הוא רוצה להיות עם חברים שלו למרות שלא התראינו כמה ימים - האם לתת לו? האם לתת לו ולעשות קונצים? האם להסביר לו שהוא לא צודק? אם הוא רוצה ללכת לסרט אקשן - שהוא ממש רוצה לראות - האם להססביר לו שזה לא מעניין אותי? או לבוא איתו ולהגיד לו פעם הבאה אני אבחר? או לא? אם הוא לא מספר איך היה לו בעבודה - לחלוב אותו כי זה יעשה לו טוב להגיד? או להניח לו לנפשו ולאכול את הלב?... אני מרגישה כמו תינוק בצעדיו הראשוניים אבל אני אוהבת אותו ורוצה שזה יילך אני פשוט לא יודעת איך לעשות את זה (חוץ מתבשלי, תנקי ותשאלי מה שלומו לא ראיתי שום דבר אופרטיבי...) אנא, עזרה...... תודה תודה וסליחה שהיה ארוך!!

תשובה

שלום לך

ראשית אתייחס לעצם הקשר ולהבטחה של "ההתחשבות בלי נדר בך" אין לסמוך על כך כלל דבר זה הוא מתכון בדוק לכישלון, מניסיון הוא לא יכול להחזיק מעמד בשמירת שבת ונידה כאשר הוא לא מאמין בזה, וכמובן כאשר יהיו לך ילדים שום דבר לא ישתנה ואני כותב דבר זה מניסיון רב, ואין בכך כל ספק.

אם את רוצה להקים את ביתך איתו הרי חובה שהוא מצידו יבדוק את העניין בסמינר של ערכים וכך הוא יוכל לדעת אם האמונה היא אמתית וצריך ללכת על פיה או לא, ובטוחני שכאשר הוא יבוא לסמינר הוא יאמין באמונה שליה בדך ה` וכך שניכם תזכו ללכת בראש אחד באמונה ותזכו להקים בית נאמן בישראל.

ראי מגוון סמינרים כאן הדבר מומלץ ביותר.

אכן כדי להצליח בזוגיות צריכים ללמוד הרבה ולעבוד הרבה על המידות ורק כך אפשר להצליח בזוגיות, ורק כך אפשר להקים בית נאמן בישראל.

בעניין חובת האישה לבעל מומלץ מאוד לקנות תא הספר הבית היב\הודי של הרב שמחה כוהן העוסק בעניין וכן את יכולה לצפות כאן וכן לצפות כאן וכן לקרוא כאן ועוד כאן

הסיכויים להצלחה בזוגיות כאשר רק אחד מבני הזוג משקיע בזוגיות והשני לא משקיע כלל, הוא לא רב מידי, אם כי אפשר להצליח, ותלוי עד כמה הגבר מוכן להשתנות, וכן עד כה האישה יכולה להשקיע זמן רב ללא תמורה.

בכל הדברים שמנית הרי לאחר שאת מבינה את הצרכים שלו עלייך להחליט בכל פעם לגופו של עניין אם את מוותרת הפעם או לא, ומומלץ מאוד לקרוא את הספר גברים ממאדים נשים מנוגה אשר נותן עצות מעשיות איך להתנהג עם הגבר בכל עת.

עלי והצליחי ואני כולי תיקווה שאכן זיווגך עם הבחור יעלה יפה, והבחור יזכה להגיע לאמונה בבורא עולם ולשמור את המצות לפחות כמוך, ואלי שניכם תתחזקו יותר ותזכו לשמור מצוות באורח מלא כראוי לבני ישראל בני ה`.

שבת שלום – בהצלחה – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה