חברה והשקפה

השקפת עולם חרדית

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לכבוד הרבה שלום רב יש לי שאלה שמעסיקה אותי מזה זמן רב. נאמר שהחיים מתבססים על 3 מרכיבים ´תורה, עבודה וגמילות חסדים´ ובנוסף ´בזעת אפיך תוכל לחם´ מאוד קשה לי ולא מובן לי כלל הרעיון או ההרגל של רב החרדים שלומדים כל היום ולא יוצאים לעבוד ולתרום למדינה. אין בזה, לדעתך, משהו קצת אנוכי או אגואיסטי שהוא הרצון ´לקיים מצוות´ גם על חשבון אנשים אחרים. הרי המטרה של האתר הזה ושל ערוץ הדברות בכבלים [שלא תבין אותי לא נכון אני שומרת שבת ונהנת מאוד מהערוץ] היא לחזק אנשים אז בהנחה ואכן כל עם ישראל היה חרדי היינו נמצאים בכאוס מוחלט אז למה אם כן החרדים לא יוצאים לעבוד ומפרנסים את משפחתם בכבוד? זה הגיוני ולגיטימי לקבל סיוע כספי מהמדינה אך בין זה לבין לחיות על חשבון המדינה בלי לתת כלום בעבור זה [כגון שירות צבאי או קהילתי] יש הבדל משמעותי אשמח מאוד לתשובה כנה בכבוד רב מתחזקת טרייה

תשובה

שלום וברכה

בדותא רווחת היא שהחרדים לא עובדים, דבר זה הוא שקר מוחלט ואין לו כל שחר, רוב הגברים החרדיים עובדים לפרנסתם זאת מלבד שהם קובעים עיתים לתורה, והעבודה היא לא עיקר מטרתם אלא חיי העולם הבא, ועוסקים הם במלאכתם עראי ותורתם היא קבע, ואין הכוונה במספר השעות שמקציבים לתורה מול עבודה, אלא למה שהוא העיקר בחייהם לעומת הטפל בחייהם.

הממשלה לא מממנת את לומדי התורה בשום דרך ואין כל דרך להתקיים ללא עבודה.

ישנם יהודים אשר מוסרים את נפשם על התורה ולמרות העוני והמחסור שהוא מנת חלקם כתוצאה מהחלטה זו הינם בוחרים לפרוש מכל חיי העולם הזה, ולוותר על כל המנעמים למען המטרה הנעלית של החיים, אך ראיתי בני עליה והם מועטים, ורוב העם נוהג כמאמר חכמים טוב תורה עם דרך ארץ שיגיעת שניהם משכחת עוון.

בעניין ההליכה לצבא של בני המגזר החרדי אני ממליץ לקרוא את המאמר הבא

בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה