אמונה

חילונית שומרת מצוות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, אני בחורה חילונית (אני מגדירה את עצמי ככה רק בגלל העובדה שאני לומדת בבית ספר חילוני, ולרוב אני עם חברים -בנים ובנות, שהם לא מגדירים את עצמם כדתיים) אני מאד מודאגת לגבי מצוות שאני לא מקיימת, לעומת כל המצוות שאני זכאית למלא מפריעות לי אלה שאני לא יכולה לקיים. אני יודעת שאני מאוד כללית, אבל המצוות שאיני מקיימת הן מסיבה פשוטה ולא כל כך ברורה לאחרים: נוח לי אחרת. אני בטוחה שה` ברא אותנו, הוא רצה שנחייך. וכל בוקר אני קמה עם ´מודה אני´ ועם ברכת שחרית, וקוראת תהילים של אותו יום ומנסה לשמור על צניעות מינמלית ומדברת באופן חיובי על המצב שאני נמצאת עם חברים, והם מתרשמים ואפילו הם מושפעים. אני בטוחה שאם אתחיל לשמור נגיעה,למשל, באופן קבוע (אני שומרת רק בימי נידה - וגם זה התחלתי לא מזמן) אני אתבאס ויהיה לי קשה להסביר למה אני שומרת נגיעה. אני מאוד מצטערת שאני אומרת את זה באופן כל כך ישיר לא הייתה לי דרך להסביר את עצמי טוב יותר מאשר להסביר את המצב כפי שהוא. מקווה מאוד שהתגובה תהייה עם הבנה רבה, חג ראה´ש שמח !!!

תשובה


שלום לך בת ישראל היקרה

את אכן בחורה צדיקה ולא חילונית, יראת שמים ומלאה מצוות אשר בעז´ה בוודאי בקרוב תזכי לשמור את כל המצות כולם.

גם כאשר עדיין לא זוכים לשמור מצווה מסוימת עקב קושי, אין זה מבטל את כל המצוות, וכל מה שאת עושה עולה לשמים וחשוב מאוד בשמים יותר ממה שעושה אדם אשר סביבתו תומכת ומסייעת בידו, מסירות נפשך לה` חשובה יותר מאלף קרבנות שהקריבו בבית המקדש. וכמובן שככל שאת מתעלה יותר את מתקרבת יותר ויותר לבורא עולם ההתקדמות גם היא איננה מהירה היא חשובה ביותר ומעולה, ואין קץ לנחת רוח שאת גורמת בשמים מכל דבר שאת שומרת עליו ומקפידה עליו.

בטוחני שלא מבינים כל כך גם את ההחלטה שלך לשמור נגיעה בנידה ובכלל זה לא נעים לומר שעכשיו אני בנידה ועכשיו אני מקפידה על נגיעה, ובכל זאת את עושה זאת וכולם מתרגלים לחיות עם כביכול הגו`קים שלך, גם ללא הסברים גם כאן את לא צריכה להסביר לאף אחד למה את שומרת נגיעה אלא לומר שכך היא ההלכה ולכן אני שומרת נגיעה, ואם יתעקשו וישאלו אותך למה ההלכה היא ככה, תפני אותם לאתר שלנו אשמח לעזור לך תמיד בכל הנצרך לך, ולעמוד לצידך בהתקדמותך ובקשייך.

גמר חתימה טובה – בנימין


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה