אמונה

חתונה מופרדת והמשפחה מתנגדת

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב שלום, אני בת 18 יש לי חבר ב´ה כבר כמעט 3 שנים, השנה התחלנו להתחזק ב´ה והחלטנו שאנחנו רוצים להתחתן, הוא בן 20 , הוא בא ממשפחה ´מסורתית´ ואני ממשפחה ´חילונית´. אמא שלי מתנגדת לחתונה הזאת, בגלל שהיא מוקדמת מידי, לדעתה צריך ללמוד לפני וכו`, ועוד דבר שמאוד מפריע לה והוא שאנחנו בע´ה רוצים חתונה מופרדת והיא מתנגדת לזה.., בוכה שעות, ניפגעת,כועסת וגם אומרת שאם אני ארצה להתחתן בחתונה מופרדת היא לא תסכים שהחתונה הזאת תצא ושאני אוכל לשכוח ממנה בתור אם, אני לא יודעת מה לעשות!! מצד אחד אני רוצה חתונה כמו שצריך מופרדת מצד שלי ההורים שלי כ´כ מתנגדים לזה שאמא שלי בוכה ימים ולילות, אומרת שזה בושה (אין אצלי אפילו דתי אחד במשפחה, כולם חילוניים גמורים) שיגידו לה דברים לא יפים, יעליבו אותה, יזכרו לה את זה לכל החיים, ידברנו עליה דברים רעים (והאפשרות שזה יקרה מאוד גבוהה, כי זה דבר מוזר מבחינתם וכל מי ש´חוזר בתשובה´ אצלם כמשוגע,מושפע וכו`) ואני יודעת שזה קשה לה, היא תפגע מפה ומאוד ואני לא רוצה שיהיה לה רע, וכמובן שאני רוצה להמשיך איתה תקשר ולא חס ושלום שהיא תתנתק ממני כי זה מה שהיא אומרת שאם אני אעשה חתונה מופרדת אני יכולה לשכוח ממנה,והיא גם לא תבוא לחתונה ולא תזמין אנשים,אני לא יודעת מה לעשות!!! מה אני צריכה לעשות?! מה להגיד לה!? היא לא מבינה אותי, ובקושי רוצה לשמוע אותי.. האם יש איזה תפילה שאני יכולה להגיד או לא יודעת מה, עזרו לי בבקשה!! אני במצוקה נפשית. תודה מראש.

תשובה

שלום וברכה


אשריכם שזכיתם להתקרב אל ה` ולהתעלות בעבודת ה` ולהגיע לשלב שאתם רוצים לבנות בית בישראל. אין לך לדאוג כל כך וכאשר תחליטי את החלטתך אימך תסכים לכך ובוודאי תבוא לחתונה בהשלמה, יש לך להתפשר ולעשות את הסעודה מעורבת, אבל את הריקודים אל תעשי בשום אופן מעורב אל תוותרי על כך.

אמרי לאימך שאף אחד לא ידבר עליה רע, כי כולם ידעו שאין זה ממנה אלא ממך, ואת אכן חזרת בתשובה ואת לא מתביישת בכך, וזה החתונה שלך ויום הקדוש שלך, ואינך מוכנה לגרום לריקודי תערובת בשום אופן. ובטוחני שהיא תבוא לחתונה ותמשיך את הקשר איתך, ותזכו להקים בית נאמן בישראל.

ותתפללי בכל יום את פרקי התהילים הבאים פז` פח` טז` קלח` קלט`, ולאחר קריאת הפרקים האלו תתפללי מעומק ליבך לבורא שיהפוך את לבב אימך לטובה וכך תעשי עד לאחר סוכות, ולאחר מכן תאמרי לאימך את החלטתך ותסבירי לה שמצידך זה סוף פסוק, ובקשי ממנה שתהיה לצידך בעת החתונה ולא נגדך, ובעז´ה הכול יהיה לטובה. לפני שאת הולכת לשוחח עם אימך אמרי את הפרקים המסוגלים למציאת חן, ה` ח` עב` .


 

בהצלחה – גמר חתימה טובה – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה