אמונה

השקפה שונה מאבי שחזר בתשובה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אבא שלי חזר בתשובה לפני כ 4 שנים ומאז דעותיו הלכו והתקצנו הוא מקשיב לרב שלו בלי שום טענה לויכוח וכי הוא חושב שיש להחזיר את כולם בתשובה בהפרכה כי זה הדרך הנכונה למרות שהאדם שחוזר בתשובה הוא הולך כעדר אחרי הרב שלו ודעותיו כלפי התורה שבעל פה ובכתב. אני מתווכח איתו ואומר לו כי הקב"ה נתן לאדם זכות בחירה ועצם זה נקרא חופש הדת יש לציין שאני אדם שומר מצות שומר שבת אך הפילוסופיה שלי מטעה אותו שאני שואל אותו מי עומד במרכז האדם או האל והוא אינו יודע לענות לי הרי ברור שאם כולם יחזרו בתשובה הגאולה לא תבוא במהרה ואל לנו להסתמך על התנא רבי שמעון בר יוחאי כי הנבואה שלו היא אינוספית ואיננו יודעים כיצד ומתי היא תתגשם כך שהטענה שלי היא מוצדקת אני חושב שאבא שלי הפך לבנאדם חסר דעות והרחבותיו הולכות ומצטמצמות עם הזמן

תשובה

שלום וברכה

אני חושב להיפך, שאבא שלך זכה לחזור לדרך הישר שבו ברא הקב"ה את האדם, וזכה להתרחק מהחשבונות הרבים אשר בקשו בני האדם, ובאותם חשבונות רבים אתה כנראה עדיין מדשדש, התהלך בדרכי האבא, וטוב לך בעולם הזה ובעולם הבא. (קהלת ז כט): ...אֲשֶׁר עָשָׂה הָאֱלֹהִים אֶת הָאָדָם יָשָׁר, וְהֵמָּה בִקְשׁוּ חִשְּׁבֹנוֹת רַבִּים.

עזוב את הפילוסופיות, הם מרחיקים אותך מהמטרה האמיתית, חבל להתפלסף ולראות אחרי מאה ועשרים כיצד הוציאו את השנים בהבל וריק על דברים שהם כל כך ברורים באמונה הטהורה. הקב"ה אכן נתן חופש בחירה, אבל בד בבד ביקש וציווה `ובחרת בחיים` למען יטב לך. הוא ציווה לאדם הראשון לא לאכול מעץ הדעת, שלדעת רבים מרמז על פילוסופיה, אף על פי שהשאיר לו את כח הבחירה, כן לאכול מהעץ. אל תתפתה מהנחש הקדמוני המפעפע והשיב לב בנים על אבות. ובמהרה ישובו בנים לגבולם.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה