אמונה

מותר לי בזמן הווסת לסדר סעודה בבית הכנסת

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד ברצוני לשאול 2 שאלות בנושא הלכה: 1 הנני מסדרת בבית הכנסת את הסעודה השלישית וגם בבוקר נוהגים אצלנו לערוך ארוחה קלה בשבת בבוקר אן הרבה נשים שמגיעות להתפלל אצלנו וגם מי שמגיעה חוץ מאישה נשואה שיחד אנחנו מתחלקות אף אחת אחרת לא מציעה עזרה זאת לא הבעיה האם מותר לי בימי הווסת לסדר את הארוחות אני בחורה רווקה וכידוע לי במילה אני נידה 2. הסביבה שלי היא סביבה חילונית ואני רוצה להזמין קורבים או חברים לשבת אך אני יודעת שהם לא ישארו לישון ואני לא רוצה חלילה לכפות עליהם את הדת אלא לזכות אותם בקידוש וארוחת שבת כי יש לי יום הולדת וזה נופל על שישי שבת התאריך העיברי בתמוז. פניתי לרב שלי בבית הכנסת וקרה לי מקרה בערב שבועות שהזמנתי חברה לחג כי היא נשארה לבדה בבית והבנתי שהיה אסור לי לומר לה לבוא אבל רציתי לזכות יהודי שישב לבד בביתו בחג היא רחוקה מהדת ואפילו הודתה לי שזכתה לשמוע קידוש וברכת המזון 5 דק` לאחר מכן היא יצאה לבלות אז כיצד אוכל לזכות יהודים בלי כפייה דתית ובלי לעבור עברה הערה: הרי לא אמרתי לה כיצד לבוא אלי אודה על תשובתכם בהקדם תודה רבה שאתם משיבים על השאלות אני לומדת ממכם המון ייש כוח אמן

תשובה

שלום לך

זכות גדולה היא להכין את הסעודות לבית הכנסת ומותר לעשות זאת גם בימי המחזור אין כל בעיה בכך. בעניין ההזמנות, אם אין להם דרך אחרת להגיע לביתך או לחזור לביתם אלא במכונית, אסור להזמינם. ואם אין בכך וודאות אינך צריכה לחקור אותם, ונסי לקרבם בדרכי נועם, וזכותך רבה מאוד.

אבל ברור שאם את יודעת בוודאות שהיא תחלל את השבת כדי להגיע איליך אל תזמיני אותה, וכשם שתקבלי שכר על הדרישה כך תקבלי שכר על הפרישה, חילול השבת חמור מאוד, ואין כל דבר שיכול להוות סיבה להכשיל בת ישראל בחילול שבת אפי` פעם אחת. ואת מסיבת יום הולדתך כדאי מאוד שתדחי למוצ"ש ובשכר זה תזכי לרוב בריאות ואושר ונחת.

בברכה – בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה