זוגיות

זוגיות טובה אבל ישנם דברים שאני צריכה בהם עזרה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, אני בחורה בת 23 ונשואה כמעט שנה. בכללי חיי הנישואין שלי הם טובים. אני אוהבת את בעלי ובאמת הוא אחד האנשים הטובים ביותר שאני מכירה. הוא אוהב אותי מאוד חזק ועברנו לא מזמן לדירה החדשה שקנינו. הוא עובד קשה בעסק המשפחתי שלו ורוב הזמן הוא עייף, אני מבינה אותו ומנסה ללכת לקראתו ולעזור לו אך יש לי בעיה מסוימת. אני באופי שלי בחורה שאוהבת את החיים, אופטימית אני מרגישה אפילו מין צורך שאני לא מוכנה לתת לחיים לחלוף מעליי ואני רוצה להרגיש שגם הבן זוג שלי ירצה את אותו הדבר. המצב כיום שרוב הזמן אנחנו מבלים עם חברים אך כל אחד בנפרד, בעבר זה לא הפריע לי (אני מכירה את בעלי שש שנים) כי גם אני רציתי באיזשהו אופן להיות לבד עם חברות ולבלות. אבל עכשיו זה נהפך להרגל ואני אומרת לו שאני לא מוכנה לזה משום שאנחנו לא יוצאים ביחד וגם אם אני כן מזמינה אותו לצאת לכל מיני מקומות הוא תמיד בטענה שהוא עייף ועובד קשה וגם שהחברים שלי לא מוצאים חן בעיניו אבל בשביל החברים שלו יש לו תמיד כוחות וזה מכעיס אותי. אני אומרת לו שזה מפריע לי כי גם אני רוצה להרגיש מחוזרת ונאהבת אבל שום דבר לא משתנה. אני יודעת שהוא אוהב אותי אבל לפעמים יש לו דרך מאוד מוזרה להראות את זה. חוץ מזה אני מזל אש והוא מזל מים ולכן כל הזמן אנחנו בקונפליקטים. חוץ מזה הבעיה העיקרית היא שיש לו חבר טוב שאני לא יודעת איך להסביר את זה ולמה אבל הוא מאוד מושך אותי, אולי משום שהוא ההפך הגמור מבעלי. אני מאוד מתייסרת משום שאני לא רוצה להגיע למצב אבסורדי אבל כנראה מחסך מסוים שקיים בי אני מרגישה שאני מתחילה לפתח רגשות אליו (ואני יודעת שגם לו יש רגשות אליי) אבל מהצד השני אני יודעת שאני לא ארצה אותו כבן זוג שלי בכלל כי יש לו הרבה צדדים יותר גרועים משל בעלי ושוב, אני אוהבת את בעלי. אני צריכה עצה, איך אני שולטת ברגשות האלה ומוחקת אותם, ואיך אני גורמת לבעלי לצאת מהקליפה שלו ולהבין אותי חשוב להגיד שאני מתעניינת מאוד בזמן האחרון בקבלה וזה משנה אותי לטובה אבל זה לא מספיק שהשינוי הזה חל רק בי וזה מרחיק אותי קצת מהסביבה כי אנשים לא מבינים אותי. תודה.

תשובה

שלום וברכה

אני מציע שתקבעי לך זמן קבוע כל מוצ"ש שאז בדרך כלל אף אחד לא עייף לאחר השבת הארוכה שאפשר לנוח ולישון, ותצאי לבלות יחד, ללא חברים כמובן, אם בטיול אם בהליכה למסעדה או לראות יחד סרט בבית, והשקיעי מאמץ רב מצידך שיהיה לכם טוב בלילה זה וכך יהי לכם זמן איכות של שיחה ובילוי בלילה זה וקירבה יחדיו, וכך לא תזדקקי לאחר.

שוחחי עם בעלך והסבירי לו שאת מבינה את עייפותו, ולכן את רוצה לקבוע את מוצ"ש לזמן איכות ביניכם לחזק את זוגיותכם, ואקווה שמצידו גם הוא יבין אצ נחיצות העניין, את תנסי להפתיע אותו בתוכניות למיניהם או במתנות ובטוחני שהוא יחזיר לך אהבה בכפליים. ברוך ה` שאת ממשיכה להתחזק ולהתעלות ואשמח להבין מדוע זה מרחק אותך מאנשים אחרים ואנסה לסייע בידך.

בהצלחה רבה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה