חינוך ילדים

איך להשפיע טוב על הבית מבחינה רוחנית?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני המובילה בבית ברוב התחומים . יש לי שתי בנות בגיל ההתבגרות ובן גיל שבע שנים. עם הבנות אני מרגישה בטוחה ואני משפיעה כמו שצריך. בעלי כמו ילד הוא שומר שבת כי הוא קצת פוחד ממני וכשאני נוסעת או נעדרת הוא רוכב על אופניים ועל הסוס.ומדבר בטלפון. הבן הקטן די מבולבל ונוכח בוויכוחים שלי על העניינים של שומר לא שומר. יש לי פחד שכל העניין של השמירה יחרט לבני כמשהו שגרם לבעיות. והוא לעיתים זורק לי, כשאגדל אהיה כמו אבא. העניין הוא שמצד אחד אני רוצה לחנך אותו שיכבד את אבא ויהיה כמוהו. ומצד שני בליבי אני מתפללת שלא יהיה כמו אבא. בסך הכל בעלי איש חרוץ וטוב לב אבל אני לא מצליחה להעריץ אותו כיוון שהוא לא הדוגמא של האדם שאני רוצה שישפיע על בני. והכל בהקשר של הדת. כמו שבעלי אוכל בלי ברכה בלי כיפה בלי נטילת ידיים. כל הדברים הללו גורמים לי להביט בו ולחשוב עליו מחשבות לא טובות . והילד כמובן קולט את הלך הרוח . שאלתי כיצד להשפיע ועדיין להיות פחות מובילה כי אני חושבת שרצוי שהדמות הגברית היא שצריכה להשפיע על הבנים.

תשובה

שלום וברכה

א. אני מציע להימנע מלהעיר לבעלך ובפרט לריב איתו בפני בנך, ולמרות שאת חוששת שהבן יגרר אחריו, הרי בכך שאת רבה איתו התוצאות שליליות יותר. את הויכוחים עם בעלך יש לקיים רק כשהילדים יושנים, וגם פה אין מקום לויכוחים רבים מידי, על מקרה פלוני או אלמוני, אלא לנסות ולהחדיר בליבו אמונה בתורה ובמצות בצורה עקיפה, או לשכנעו ללכת לחופשת סופ"ש בסמינר, שבה הוא ישמע הרבה על יהדות ובוודאי הדברים ידברו על ליבו.

ב. יש לך לחנך את הבן בדרכי נועם ולספר לו הרבה סיפורים על הצדיקים ועל גן עדן, ועל אמונה בה`, מבלי לדבר ישירות על קיום מצוות בפועל, ואם תתמידי בכך הדבר יגרום לו לאהוב את ה` ואת מצוותיו, ולא יגרם לו כל מכשול מכך שאביו לא זכה עדיין להבין את מצות ה`. ברור שהדבר מותנה בכך, שהילד לומד בחינוך טוב ולא בבית ספר ממלכתי.

חיזקי ואמצי - בהצלחה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה