תורה ומדע

בנוגע להוכחות לקיומו של אלוהים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אתם מפרסמים באתר מספר הוכחות לקיומו של אלוהים. קראתי את ההוכחות וגיליתי לא להפתעתי שהן בכלל לא הוכחות. אלו פליאות בנוגע למדע וטבע שמכיוון שאין כביכול דרך להסביר אותן אתם מתרצים : זה אלוהים. עכשיו: אני מאד רוצה להאמין ואני לא סותרת את זה שבאמת מאד מפליא כל מה שהעלתם בתור הוכחות לקיומו של אלוהים חוץ מדבר אחד: זה לא הוכחות. אין לי בעיה אם תגידו אין הוכחות ופשוט יש אלוהים וזו אמונה זה הכל. אבל למה להגיד שזה הוכחות

תשובה


שלום רב!

בראשית רבה (תיאודור-אלבק) פרשת לך לך פרשה לט: יב (א) [ויאמר י"י אל אברהם לך לך] וגו'. ר' יצחק פתח שמעי בת וראי והטי אזנך ושכחי עמך ובית אביך אמר ר' יצחק לאחד שהיה עובר ממקום למקום וראה בירה אחת דולקת, אמר תאמר שבירה היתה בלא מנהיג, הציץ בעל הבירה אמר לו אני הוא בעל הבירה, - כך לפי שהיה אברהם אבינו אומר תאמר שהעולם בלי מנהיג, הציץ הקדוש ברוך הוא אמר לו אני הוא המנהיג אדון כל העולם, ויתאו המלך יפיך ליפותך בעולם, כי הוא אדניך והשתחוי לו ויאמר י"י אל אברהם לך לך וגו'.

ובאוצר המדרשים (אייזנשטיין) תמורה: ומעשה שבא מין ואמר לר' עקיבא העוה"ז מי בראו א"ל הקדוש ברוך הוא, א"ל הראיני דבר ברור, א"ל למחר תבא אלי, למחר בא אצלו א"ל מה אתה לובש, א"ל בגד, א"ל מי עשאו, א"ל האורג, א"ל איני מאמינך הראיני דבר ברור, א"ל ומה אראה לך ואין אתה יודע שהאורג עשאו, א"ל ואתה אינך יודע שהקב"ה ברא את עולמו, נפטר אותו המין, אמרו לו תלמידיו מה הדבר ברור, א"ל בניי כשם שהבית מודיע על הבנאי - והבגד מודיע על האורג - והדלת על הנגר, כך העולם מודיע על הקדוש ברוך הוא שהוא בראו, ישתבח ויתעלה שמו לעד ולנצח נצחים, אמן ואמן נצח סלה ועד.

הצלחה וברכה;

יעקב משה




להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה