תורה ומדע

מהי העמדה המדעית נכון להיום באשר לתיאוריית האבולוציה? [בלי הפניות לאתרים חרדים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שאלה; לפי תיאוריית האבולוציה של דרווין, יצורי העולם התפתחו במשך מאות מיליוני שנים מיצורים שקדמו להם, בעוד שבתנ"ך כתוב שכל בעלי החיים נבראו על ידי אלקים ביום החמישי וביום השישי לבריאה, בתהליך שהתרחש לפי ההיסטוריה התנכי"ת רק לפני פחות מששת אלפי שנה. מהי העמדה המדעית נכון להיום באשר לתיאוריית האבולוציה

תשובה

קריאה מהנה - מנשה ישראל

תשובה: לא הרבה יודעים שלא רק שתיאוריית האבולוציה של דרווין הופרכה לחלוטין על ידי אנשי מדע מהשורה הראשונה בזמנינו, אלא גם דרווין עצמו מודה: תאוריית האבולוציה – טעות!

ונבאר.

כידוע, תיאוריית האבולוציה של דרווין טוענת שכל היצורים הקיימים היום התפתחו מיצורים שונים שקדמו להם ואלה מהקודמים להם. ההתפתחות התרחשה באמצעות שינויים קטנים שהצטברו בפרקי זמן ארוכים ביותר, עד שמינים פשוטים נעשו בהדרגה – במשך הדורות, למינים המורכבים הקיימים היום.

הבעיה המרכזית של התיאוריה היא העדר צורות ביניים בשרשרת ההתפתחותיות האבולוציוניות. כלומר, אילו היתה התיאוריה נכונה, היה עלינו למצוא במאובנים גם את צורות שלבי הביניים במעבר בין המין הקדום לבין הנוכחי. אולם מעולם לא נמצאו מאובנים של צורות ביניים משוערות אלה.

דרווין עצמו היה ער לקושי הזה, ובין דבריו בפרק השלם (!) שייחד בספרו לכך, (פרק י) הוא כותב: "מדוע אפוא, לא נמצאו אותן צורות ביניים בשום שכבה גיאולוגית?... אולי זוהי הטענה הבולטת והחמורה ביותר שאפשר להעלות נגד התיאוריה שלי" (The origin of species עמ` 287) והנה תשובתו: "אני מאמין שההסבר טמון בעובדה שעדיין לא התגלו רוב רובם של הממצאים הגיאולוגים" (שם, עמ` 288). כלומר הוא ביסס את התיאוריה שלו על אמונתו ("אני מאמין!") שיישנם רבים כאלה, אלא שהם עדיין שוכנים באדמה. וכשיתגלו, תתברר נכונות התיאוריה.

 ובמילים אחרות: אם יתברר בודאות מוחלטת שאין כאלה, אני מודה, אומר דרווין, כי התיאוריה מופרכת. כיום, במאה העשרים ואחת, לאחר כמאה וחמישים שנות חפירות ומחקר שחלפו מאז כתב דרווין את הדברים בספרו (בשנת 1859), התברר בודאות מוחלטת שאין צורות ביניים בכל רחבי העולם.

הנה לקט קצר מעדותם ודבריהם של גדולי החוקרים בדורנו:

 פרופ` ס. מ. סטנלי

"ממצאי המאובנים שנתגלו, אינם כוללים צורות ביניים במעבר מקבוצת בעלי-חיים אחת לאחרת" (The New Evolutionary Timetable, ספרי יסוד, ניו יורק 1981, עמ` 77). "דרווין, ואתו אדריכלי התיאוריה הסינתטית (ניו-דרוויניזם), היו עומדים פעורי-פה נוכח המאובנים שנתגלו." (שם, עמ` 114).

  פרופ` נ. אלדרידג`

"ממצאי המאובנים מראים בעליל כי קבוצות גדולות, כגון סדרות היונקים (מכרסמים, טורפים וכדומה) מופיעות בממצאי המאובנים באופן פתאומי שאינו מאפשר לטעון שהם מהווים נדבך-סיום של התפתחות הדרגתית" (Time Frames, סימון ושוסטר, ניו יורק 1985, עמ` 146)

"האפשרות שמגוון צורות החיים המוכר לנו כיום התפתח בהדרגה, בטילה לחלוטין, משום שאין כל אפשרות להגיע בהדרגה למין חדש של ממש" (שם, עמ` 61).

 פרופ` ס. ג`. גולד

"העובדה שצורות הביניים לא נמצאו בין ממצאי המאובנים נשמרת כסוד מקצועי בקרב חוקרי המאובנים" (The Panda`s Thumb סימון ושוסטר, ניו יורק 1980, עמ` 150).

"אין כל ראיה במאובנים לציורי העצים האבולוציוניים המעטרים את ספרי הלימוד שלנו... הם לא נצפו מעולם בשכבות הסלע" (שם, עמ` 151).

 פרופ` קנת הסו

"המחקרים בסטרטיגרפיה שנעשו בשנים האחרונות אכן הנחיתו מכת-מוות על תורתו של דרווין" (The Great Dying הרקורט ברייס יובנוביץ, ניו יורק 1986, עמ` 88).

 פרופ` ארנסט צ`יין

"רעיון `הישרדותו של המתאים ביותר` הוא היפותזה שאינה מתבססת על ראיות כלשהן ואינו עולה בקנה אחד עם העובדות" (חתן פרס נובל לביולוגיה, שם, עמ` 281).

לבסוף נצטט דבר חשוב נוסף מדברי פרופסור גולד, מאוניברסיטת הווארד, הנוגע בשורש העניין. גולד שם ללעג את הנטייה הרווחת "לראות בברירה הטבעית כל-יכולה", והוא מוסיף בנימה צינית כי: "דרווין זכה למעמד של קדוש בקרב הביולוגים התומכים באבולוציה" (ס. ג`. גולד 1984, ב- Conceptual Issues in Evolutionary Biology, ערוך ע"י א. סובר, הוצ` MIT, עמ` 256, 260, וראה עוד: Dewar, D. & Shelton, H. S. Is Evolution Proved, Hollis and Carter, London , p.61).

לאחר שראינו את עדויות ודברי אנשי המחקר על כך, חשוב לציין עוד מדבריו החד-משמעיים של דרווין עצמו על חשיבות קיומם של צורות ביניים עד כדי הכרעת גורלה של תיאוריית דרווין כאמת או כטעות מוחלטת. הנה דבריו:

"כל הדוחה את הטענה שצורות ביניים קיימות אלא שעדיין לא התגלו, חייב לדחות את התיאוריה כולה" (שם, עמ` 336).

ובמילים אחרות, כאמור: אם יתברר שאין צורות ביניים, אני מודה – אומר דרווין – תיאורית האבולוציה שלי אינה נכונה. למבקש האמת האובייקטיבי, די בדברים שעד כה כדי לדעת בבירור שגורל תיאוריית האבולוציה של דרווין כגורל תיאוריית הפילים, הצב והלווייתנים עליהם עומד העולם, של אנשי יוון העתיקה: שתיהן נפלו לתהום הנשיה. והוא יכול לעבור לפרק הבא.

ובכל זאת, למעונין בפירוט רב יותר, נסכם את הטיעונים החזקים שהביאו לשלילתה המוחלטת של תיאוריית האבולוציה.

א. כאמור, ברור לכולם שהדג הימי לא המליט חיית יבשה, וחיית יבשה גדולה לא המליטה אדם. אלא לדברי תיאוריית האבולוציה חלו שינויים רבים במשך מיליוני שנים בדורות הנולדים. אם כך, היה עלינו למצוא מכל בעל חיים מאות או אלפי דורות של צורות שונות אשר התהוו בזמן המעבר ההדרגתי מהדג הימי לחיית היבשה. ואין כאלה!!

ב. בשכבות אדמה גיאולוגיות שונות אשר לפי תיאוריית האבולוציה הן שייכות לתקופת הדינוזאורים, התגלו חפצים שונים מעשי ידי אדם (!)… דבר המוכיח כמובן בודאות מוחלטת שגיל מיליוני השנים שנקבעו בעבר ע"י החוקרים לגיל העולם והמאובנים על פי אופי והרכב שכבות אדמה גיאולוגיות אלה, אינם אלא טעות גמורה! והגיל האמיתי שלהם הוא בסך הכל כמה אלפי שנים בלבד כגיל התרבות האנושית. בעמוד הבא ניתן לראות מדגם מן הממצאים שהתגלו לאחרונה. עדויות חדשות ממעמקי האדמה לקיום תרבויות אנוש, בשכבות שלפי האבולוציה שייכות לתקופת הדינוזאורים ואפילו לפניה...

 1. בתקופה אבולוציונית, של יונקים - דינוזאורים, בשכבה "פאלאוקן", מתוארך לפי הגיאולוגים לפני כ65 מליון שנה, נמצאו בפילדלפיה - ארה"ב אותיות חרוטות באבן שיש.

2. בתקופה אבולוציונית, של דינוזאורים - ראשוני עופות, בשכבה "קרטיקון", מתוארך לפי הגיאולוגים לפני כ120 מליון שנה, נמצאו בסנט גון דה ליווה - צרפת " בולבוסי ברזל יצוק".

 3. בתקופה אבולוציונית, של דינוזאורים - ראשוני עופות, בשכבה "קרטיקון", מתוארך לפי הגיאולוגים לפני כ135 מליון שנה, נמצאו בקולרדו - ארה"ב "ראש חץ מנחושת, ועצמות אדם".

4. בתקופה אבולוציונית, של ראשוני זוחלים, בשכבה "קרבון", מתוארך לפי הגיאולוגים לפני כ300 מליון שנה, נמצאו ב מוריסונוויל, אילינוי, ארה"ב, שרשרת זהב.

5. בתקופה אבולוציונית, של ראשוני זוחלים, בשכבה "קרבון", מתוארך לפי הגיאולוגים לפני כ300 מליון שנה, נמצאו ב תומס, אוקלהומה, ארה"ב, "סיר ברזל יצוק".

6. בתקופה אבולוציונית, של ראשוני זוחלים, בשכבה "קרבון", מתוארך לפי הגיאולוגים לפני כ300 מליון שנה, נמצאו ב המונדוויל, אוהיו, ארה"ב, "לוח ציפחה עם סימני כתב".

7. בתקופה אבולוציונית, של דגים דו-חיים, בשכבה "סילור", מתוארך לפי הגיאולוגים לפני כ425 מליון שנה, נמצאו ב-פרנקלין קאונטי, ארה"ב, ראשי חץ מאבן צור.

8. בתקופה אבולוציונית, של דגים דו-חיים, בשכבה " קמבריום", מתוארך לפי הגיאולוגים לפני כ600 מליון שנה, נמצאו ב- מפלי ויקטוריה בגבול זמביה, חריתות מברזל על אבן חול.

[מקורות:

Charroux, R., Forgotten Worlds, Walker and co., New York Thomas, A., We are Not the First, Bantam Books, New York Thomas, A., On the Shores of Endless Worlds, G.P. Putnam`s Sons, New York Corliss, W. R., Ancient Man – A Handbook of Puzzling Artifacts, The Sourcebook Project Northrup, B., Five Minutes With The Bible And Science, p. 3 A Report in (1869) The Los Angeles News, December 17].

ג. זוחלים (אשר לטענת האבולוציה התפתחו לאחר דו-חיים), נמצאו בשכבות תחתונות (שכבה פרמיאנית), ובעלי חיים שלטענת האבולוציה קדמו לזוחלים (כגון הסימוריה – Seymuria) נמצאו בשכבות עליונות (שכבה פנסילבנית), אשר לפי הגיאולוגים קדמו לתחתונות (הנ"ל) בעשרים מיליון שנה... ( Kerkut G. A., Implication of Evolution, Pergamon Press, New York, p. 150).

ד. נערכה בדיקה בקרב בעלי חיים אשר מחזור חייהם קצר, והם מקימים שושלת של עשרות אלפי דורות במשך שנים לא רבות, כגון זבובוני מאי, אשר אורך חייהם מגיע ליום אחד בלבד. במשך פחות מ-24 שעות הזבוב מספיק להיוולד, להתבגר, להרות, להקים דורות, להזדקן ולמות. לא נמצא שום שינוי בין הראשון לבין האחרון, כלומר, הקוד הגנטי של הטבע ממשיך ועובר מדור לדור כאשר הוא נאמן למקור, ומכאן שאין להעלות אפשרות שבמרוצת אלפי דורות פיל יהפוך לכלב ודינוזאור לקוף.

הדברים מקבלים משנה תוקף לאור גילוי "חוקי התורשה של מנדל", המוכיחים בצורה מוחלטת ששינוי אשר התרחש בגוף מסיבה כלשהי (קטיעה, תאונה, וכדומה) אינו עובר בתורשה, וכי כל שינוי מדור ההורים (צבע עיניים, וכדומה) מקורו בגנים קיימים שהועברו מהדורות הקודמים להורים. (כך, למשל, הזכרים של העם היהודי לא נולדים כאשר כולם נימולים אע"פ שברית המילה מתבצעת קרוב לארבעת אלפי שנים). לאור זאת הדיבורים על ברירה טבעית ושינויי הסתגלות מיצור ליצור הופכים לבדיחה.

ה. ללא בורא, שכמובן אינו כפוף לחוקי הטבע שהוא עצמו הטביע, אין להעלות על הדעת אפשרות שדומם יקבל חיים ויתחיל לנוע, כדברי דרווין אודות תחילת חיי היצורים הראשונים. שהרי זה נגד חוקי הטבע.

ו. ללא בורא, אין להעלות על הדעת אפשרות שבהתפתחות מקרית יצטרפו אין ספור "נתונים מקריים" שתוצאתן גוף משוכלל שיש בו הכל. אפילו אומן בעל ראש גאוני עומד מתפעל לנוכח השלמות של היצירה האנושית המכילה מנופים משוכללים המפוצלים בראשיהם (ידים), מערכת ניידות (רגלים), מערכת הסרטה עם חדרי בקרה משוכללים (ראיה), מערכת מסועפת של חיישנים רגישים למניעת חריכה, דקירה, וכדומה (עצבים), מערכת הגנה פנימית (חיסון) וכו`.

וכבר אמר חתן פרס נובל לפיזיקה המדען הנודע פרופ` פרד הוייל כי "הסיכוי שצורות חיים מפותחות התפתחו במקרה, דומה לסיכוי שסופת טורנדו הפוגעת במחסן גרוטאות תגרום באקראי להיווצרות בואינג 747",(Nature, 12 Novemדber 1981).

במשפט קצר ואמיץ זה, שעורר רעש גדול בעולם המדע, תימצת הוייל את דעתו כפי שבאה לידי ביטוי רחב בספרו "אבולוציה מן החלל". כמו כן אין להתעלם מן העובדה שדרווין עצמו ציין שיש בקיעים חזקים בתיאוריה שלו, העלולים למוטט אותה כליל.

למשל: במכתבו לביולוג האמריקני גריי (Gray)הוא מתייחס לשלמות המדהימה שבתכנון העין ומנגנון הראיה שלה המאגד בתוכו אין ספור פרטים וחלקיקי פרטים, והוא מציין כי: "עד עצם היום הזה, העין מעבירה בי צמרמורת קרה" (In a letter to Asa Gray. In: ed. F. Darwin, Life and Letters of Charles Darwin, John Murray, London, vol 2, p. 273 ).

מאז דרווין ועד היום התגלו מערכות נוספות משוכללות ביותר בגוף האדם אשר כל טענה על היווצרות מקרית שלהם ראויה להקרא אמונה עיוורת (כגון: ה-DNA המכיל בתוכו מידע שאין-ספור כרכי אנציקלופדיה אינם מספיקים להכילו, ומערכת המיקרופאגים המשוכללים בגוף האדם שתפקידם "לזלול" את גוויות החיידקים באמצעות סיור ושליחת זרועות, ועוד, אשר אין כאן מקום לפרטם).

מדהים להיווכח שבמקום שאנשי המדע דאז יעשו מלאכתם נאמנה באמצעות התמקדות בבקיעים אשר מנהיג התיאוריה בכבודו ובעצמו הביע את חששו מהם, ולהשתמש בהם לבירור אובייקטיבי של התיאוריה המוזרה, עטו הם על תיאוריה זו כעורכי דין בעלי נגיעה אישית ולא כשופטים אובייקטיבים. אולם כבר אמר תלמידו המובהק של דרווין, תומס הנרי האקסלי, בוידוי מדהים בסוף ימיו, כי נגועים היו, בשאיפתם להתנהג בהפקרות בחייהם הפרטיים, לאחר הצבת האמירה כאילו אין בורא לעולם.

לאור האמור, הוכרז בקונגרס המדעי ההסטורי שנערך בשיקגו בשנת 1980 על דעת כל משתתפי הכנס – מדענים בכירים מכל רחבי העולם – כי ממצאי המאובנים לא די שאינם מאשרים את תיאוריית האבולוציה, אלא דווקא הם שמפריכים אותה! (Michael Denton, Evolution: A Theory In Crisis, Burnett Books, p. 194).

מזוית ראיה מדעית עדכנית, הרי לקט מתוך דבריהם של אנשי מדע נודעים על שלילת וביטול תיאורית האבולוציה:

  פרופ` א. פליישמן, פרופסור לזיאולוגיה ולאנטומיה משווה

 "הייתי זמן רב מחסידי תורת האבולוציה, אבל אחרי שהתעמקתי בהוכחות המדומות שלה התברר לי שהיא יותר רומן מאשר תיאוריה הבנויה על בסיסים ממשיים".

  פרופ` ל. ו. ברטאלנפי, פרופסור לביולוגיה תיאורטית

"גילוי הזמן החדש השמידו את החלומות הדרווניסטיים הדרוויניזם אינו אלא השקפת עולם ואין לייחס לו מעמד מדעי".

  פרופ` דריש האנס, פרופסור לביולוגיה ופילוסופיה, חוקר ידוע במורפולוגיה ואמבריולוגיה, מפורסם כאחד מגדולי הביולוגים בעולם

"לגבי אנשים בעלי שכל צלול, מת הדרוויניזם זה זמן רב".

  ד"ר ב. תומסון בספרו "הידע והשכל הפשוט"

"הנימוקים נגד האבולוציה הם לא דתיים, אלא לוגיים ואקספרימנטאליים".


 פרופ` ת. דוויט, פרופסור לאנטומיה, אוניברסיטת הארוורד

 "לפנינו חזיון מפליא, שדווקא בשעה שאנשי המדע מסכימים ששיטת דרווין לא רק בלתי מוכחת אלא גם בלתי אפשרית, סיגלו לעצמם ההמונים הנבערים, המשכילים למחצה, את הרעיון כעובדת יסוד".

  פרופ` ברנהרד דירקן, פרופסור לביולוגיה, אוניברסיטת ברסילוי

"הדרווינזם הוא אך ורק טעות גדולה".

  פרופ` י. איכסקול, פרופסור לביולוגיה, ומנהל המכון לחקירת עולם בעלי החיים בהמבורג

"רעיון ההתפתחות נהפך לאמונה שלימה של אלפים, שאין לה שום קשר עם חקירת טבע הנקיה מדעות קדומות". "יש למחוק את הדרווינזם משורת התיאוריות המדעיות אמנם בציבור הרחב היא תהיה מקובלת עוד זמן רב כמטבע עובר לסוחר, לאחר שתיאוריה זו הפכה למין "דת", אבל הביולוגים האקספרימנטליים פונים עורף בזה אחר זה לדת זו".

  פרופ` פייר לקומט דה-נואי, מגדולי הביולוגים בדורות האחרונים

"אין כיום אף עובדה או השערה אחת הנותנת הסבר ללידתם של חיים או לאבולוציה טבעית, בכל מה שנוגע למקור החיים נאלצים אנו להודות ברעיון ההתערבות מגבוה (וכו`) אין אלה דברי אמונה, אלא הצהרה מדעית בלתי מעורערת".

אגב, יש לציין מה שלא הרבה יודעים, כי האידיאולוגיה הנאצית של היטלר צמחה מתוך תיאוריית האבולוציה של דרווין. היטלר הבין שאם כולנו צאצאי חיות ששרדו, על פי הכלל האבולוציוני שעל החלש להישמד והחזק שורד, הרי אין כל מניעה שהחיה הנאצית החזקה תחסל את כל ה"חיות" החלשות. וכפי שהדגיש פרופ` יעקב טלמון במאמר שכתב לרגל סימפוזיון "יד ושם", תשל"ג: "הדרוויניזם הפיל את אחד המחסומים החזקים שהגינו על "לא תרצח", וזה היה בין הגורמים העיקריים שהביאו לשואה, להשמדת מיליונים מבני עמנו, אכזריות שטרם הייתה בעולם". וראה גם:

http://www.haemet.net/articles/creation/evolution_of_man/ape_man_evolution.htm ובעוד הרבה לינקים שהתייחסנו לעניין בס"ד, במדור מדע.



להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה