אמונה

לא בטוחה בזוגיות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב אני חיה עם בן זוגי מזה כבר 6 שנים יש לנו ילדה משותפת בת 5 אנחנו עדיין לא נשואים. אני נורא מפחדת להיכנס איתו לחופה ולהיתחייב לו לכל החיים.מבחינתי כמה שיותר זמן הוא בעבודה ככה אני יותר רגוע רק אני רואה אותו אני מאבדת מצב הרוח ואין לי חשק לעשות בשבילו כלום ועל הדרך גם בשבילי. החומריות שלו הורגת אותי גם אני עובדת ומביא פרנסה הביתה. והוא תמיד צועק שהוא מאכיל אותי ונותן לי מקום לישון וכל דבר שלא נראה לו הוא אומר לי תעופי מהבית באיזשהו מקום אני פשוט שונאת אותו ורק מחכה שיקרה משהו כדי לא להיות בקרבתו כל פעם שעזבתי אחרי השחנויים שלו חזרתי אני לא אוהבת אותו הדבר היחיד שמבחינתי מקשר בנינו זו הילדה מה אפשר לעשות כדי לצאת מהברוך הזה אני מרגישה שהשנים חולפות ואני באותו מצב אותם רזשות אין לי שמחת חיים איתו אפילו לא שניה אחת אני מאוד רוצה לזכות בחיים חדשים לבנות בית מאושר נמאס לי לחיות באפלה ולבזבז את הזמן יש לי תחושה תמידית שמחכים לי חיים אחרים חיים טובים ושמחים יותר ולא לצד בן אדם שלא מתבייש לקלל אותי בשבתות במילים מאוד חריפות ליד כל המשפחה שלו וליד הילדה הכל זמני אצלנו שום דבר טוב אין לי איתו איך ידע בטוח שהוא לא הזיווג שלי ומה עלי לעשות כדי להמתיק את החיים

תשובה

שלום וברכה

אכן החיים במצב אפור כזה קשים מני סבל, ולא כדאי להמשיך במצב כזה אפי` יום אחד [מלבד האיסור ההלכתי החמור על חיים עם גבר ללא נישואין, שלפי המבואר בספרים הק` חיים עם גבר ללא נישואין גורמים להרבה מכשולים בחיי הזוגיות גם לאחרי הנישואין עם אותו גבר]. עלייך לעשות חושבים טוב טוב, ואם החלטת שאת לא רואה את העתיד שלך עם בעל פוגע, עלייך לקום ולעשות מעשה, להתפרד באופן סופי לחלוטין.

תצאי לדרך חדשה, ובדרך החדשה הקפידי שלא להגיע למצבים של קירבה גופנית לפני התהליכים הסופיים של נישואין, ואז תאי שייטב לך בחייך מאוד מאוד. המצב לגבי הבת הוא שבאופן חוקי תקבלי את את החזקה על הבת, ותצטרכי לעשות איזה חוזה בנוגע לקשר של האב עם הבת, כך גם לגבי חיוב המזונות שהוא חייב לפרנס את הבת, אם תרצי שהוא יקיים את חובו תצטרכו להגיע להסכם בבית דין. כמובן שמה שכתבתי הוא על סמך התיאור שלך כלפיו.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה