זוגיות

זרע לשווא למה הכוונה?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני בת 25 יש לי חבר 6 שנים התחלתי לשכב עם חבר שלי לפני שנה האם האיסור הוא על המשגל או רק על הוצאת זרע לשווא. ז"א אם הוא לא מגיע למצב של הוצאת זרע לשווא האם היחסים מותרים אני מבינה שיש את היבט הצניעות וכד` אך לפי רוח התקופה והדור מהו החמור ביותר שאלה נוספת ניסיתי להפסיק לשכב בכלל וחבר שלי אוהב אותי ומבין שברצוני להתחזק בדת אך הדבר מרחיק ביננו וגורם לו להרגיש בילתי נחשק ועצוב כי הוא רחוק מהדת ולא מבין את הסיבה להחלטתי האם יש איזה היתר לשכב לפני החתונה או היתר לקחת גלולות בשל העובדה שאיננו נשואים וכמובן שאין ברצוננו להביא ילד כעת בכוונתנו להיתחתן בעוד כשנה אני יודעת שאסור לוותר על בעל בישביל דת אלא יש לפייסו באמונה אך זהו לא בעלי האם עליי לבחור בדת ולעזוב אותו כי למרות שהוא לא לוחץ זה הורס לנו את מערכת היחסים מה לעשות

תשובה

שלום וברכה

שני איסורים חמורים ישנן בקיום יחסים ללא נישואין, החמור מכל הוא איסור הנדה. מכיון שכל אחת שראתה ווסת בחייה נטמאה נדה והיא בהגדרה הזאת כל עוד והיא לא טבלה במקוה טהרה כדת וכדין, ומכיון שבנות ישראל אינן טובלות ללא נישואין הרי שקיום יחסים עם בת ללא נישואין כרוך עם האיסור החמור מכל הוא איסור ביאה בנדה, שחיובו כרת אם זה נעשה במזיד, ה` ישמור.כמו אכילה ביום כיפור, וחילול שבת.

ישנו איסור נוסף מן התורה, והוא קיום יחסים ללא נישואין גם אילו היתה האשה טהורה מנידתה, כגון שהיא טבלה במקוה, או שלא ראתה מעולם. איסור זה הוא אכן קל יותר אבל זה נוגע לממונה על הגיהנום, כלפינו עבדי ה' אין הבדל בחומר האיסורים מכיון שאנו פועלים ושומרים את צווי התורה מכח ציוו מלכו של עולם מאהבה, ולכן אין הבדל אם בספר העונשים מענישים על חטא זה כך ועל חטא זה כך.

התעלסות מינית ואף נגיעה לשם חיבה אסור בכל אשה שאין היתר לשכב עמה, מכיון שירדה התורה לסוף דעתו של אדם, ובסופו של דבר ממגע קל מתפתחים שלבים נוספים עד שמגיעים לחטא עצמו.

לא הבנתי בדיוק את הנקודה לגביה את שואלת, ולכן אסדר את הדברים ואם נשאר איזה ספק תבררי שנית.

אם החבר מקיים יחסים שלמים הוא ואת עוברים על איסור נדה שהוא בעונש כרת, וכן האיסור על קיום היחסים עם אשה לא נשואה. אם הוא יקיים יחסים ללא חדירה, וישפוך זרעו לבטלה, הרי שיש כאן האיסור החמור של הוצאת זרע לבטלה, וכן האיסור על התעלסות ומגע מיני באשה נדה שהוא איסור מן התורה. אם הוא יקיים את היחסים ללא הוצאת זרע וללא חדירה, דבר שאינו מתקבל על הדעת, יש כאןן רק החטא של התעלסות ומגע מיני באשה נדה, ובאשה לא נשואה, שאלו הן איסורים חמורים מאוד, ושום קידמה ושום מודה לא מחלישה את האיסורים הללו. <">אני מתנצל אם אני נשמע כל כך מחמיר, אבל באמת אני מקיל במקום שאפשר להקל, לחפצים להתקרב, בענינים אלה אין שום צד בתורה להקל חס ושלום.

הדבר שעליכם לעשות הוא להקדים את הנישואין ככל האפשר, ועל ידי הנישואין הכל יסתדר, אני מבין שמדובר בחבר עם רצון להתקרב לתורה ומצוות, כי אחרת לא כדאי להיכנס למערכת יחסים שבו לא שני הצדדים מתקדמים ומכוונים ליעד אחד.

וברור שאם אין תזוזה אצל החבר לדברים שאת מאמינה ומחזיקה ורוצה להתחזק בהם, כדאי יותר להיפרד, ובוודאי תמצאי את זיווגך בהמשך הדרך עם בעל ההולך בדרכך ובדרך שבו הלכו הורי הורייך.

כבעל נסיון מהשואלות והשואלים הרבים כאן, אני מציע לך בכנות, שאם את לא מרגישה שהחבר הזה יתקרב לשמירת תורה ומצוות, תחשבי טוב טוב על כל מערכת היחסים מכיון שהקונפליקטים המתעוררים בבית שבו לא שני הצדדים שומרים תורה ומצוות הם אדירים, וכמעט אין ערובה שהאשה תוכל לשמור על טהרה ושבת וכו` כשהבעל אינו הולך בדרך זו.

אם את חושבת שיש סימנים שהבחור יתקדם אף הוא לשמור תורה ומצוות, השיבי לי על כך, ואנסה לעזור בדרך נוספת שתתאים לכם לזמן שעד החתונה.

ממתין לתגובתך - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה