הלכות ומנהגים

לגבי הרצאה של הרב זמיר כהן על מידת הכעס

  • י' אלול התשע"ה
אא

שאלה

אני בחורה עדינה וכשיוצא לי להתעצבן זה מגיע ממקום פגיע אני נפגעת ושומרת הרבה ולא מספרת ובאיזשהו שלב אני מתפרצת בכעס על האדם שפגע בי ושלא אכפת לו ממני וכו... על הכעס הבנתי איך אפשר להתגבר וזה גם התיישב לי טוב בהבנה ברורה. איך אוכל למתן ולהעלים את הכעס שלי שהוא בעקבות פגיעה? האם יש אפשרות להעביר את הפגיעה ללא תופעות לוואי של כעס מתפרץ? תודה ותזכו למצוות!

תשובה

שלום וברכה

הדרך הנכונה והישרה היא לומר לפוגע מיד במה הוא פגע בך ולשאול אותו למה עשית לי כ ך, כך את חוסכת לעצמך הרבה עגמת נפש וההדורים מתיישרים מהר מאוד.

חבל להגיע לכעס ועגמת נפש מיותרים ולנטור שנאה בלב הרי על זה בא הצווי לא תשנא את אחיך בלבבך הוכח תוכיח את עמיתך וזה לשון הרמב"םהלכות דעות פרק ו' הלכה (ה) כל השונא אחד מישראל בלבו עובר בלא תעשה שנאמר לא תשנא את אחיך בלבבך ואין לוקין על לאו זה לפי שאין בו מעשה ולא הזהירה תורה אלא על שנאה שבלב אבל המכה את חבירו והמחרפו אע"פ שאינו רשאי אינו עובר משום לא תשנא:

(ו) כשיחטא איש לאיש לא ישטמנו וישתוק כמו שנאמר ברשעים ולא דבר אבשלום את אמנון מאומה למרע ועד טוב כי שנא אבשלום את אמנון אלא מצוה עליו להודיעו ולומר לו למה עשית לי כך וכך ולמה חטאת לי בדבר פלוני שנאמר הוכח תוכיח את עמיתך ואם חזר ובקש ממנו למחול לו צריך למחול ולא יהא המוחל אכזרי שנאמר ויתפלל אברהם אל האלהים:

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה