חברה והשקפה

מדינת ישראל´, חרדים ויום העצמאות ומה שביניהם

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

השאלה מופנית לכל אותם רבנים חרדים שלא מכירים בקום המדינה כאתחלתא דגאולא אשר ההערכה אליהם מרובה למרות הנאמר הנ"ל: ידוע לי כי במהלך יום העצמאות יצא הרה"ג זמיר כהן לסיבוב הרצאות ברחבי הארץ על מנת להטיף לעם ישראל כמה שאין לחגוג את יום זה כיוון שאין בו שום חג, המדינה שהוקמה אינה דתית ואינה ראשית הגאולה. ידוע גם שמס` לא מבוטל של רבנים חרדים תומכים בגישה זו וטוענים אפילו שזהו יום אבל כיוון שהמדינה לא הוקמה ברוח התורה והחוגגים אותה כאילו תומכים ושמחים שיש לנו מדינה שאינה שומרת מצוות. נשאלת השאלה הגדולה אשר לא נשאלת כדי להתריס אלא כדי להבין באמת את אותה תפיסה: האם באמת יכול יהודי ירא שמיים ומאמין בהשגחה הפרטית של הקב"ה על עמ"י לומר שאין ביום ה` באייר משום נס בעקבות הקמת ריבונות של י-ה-ו-ד-י-ם ב-א-ר-ץ י-ש-ר-א-ל אדם דתי, לגיטימי שלא יתמוך בשלטון חילוני, אך לפני שנוגעים בצביון המדינה יש להסתכל עוד אחורה, לראות שאחרי כ"כ הרבה שנים שעמ"י היה בגלות, (שאדם בגלות דומה לעובד ע"ז), עבר את השואה הנוראית, לא נכחד מהעולם ולמרות שעלו כמה יהודים לא"י הם היו מועטים והיו בא"י תחת שלטון ג-ו-י-י-ם ולא הקימו התיישבות גדולה ואקטיבית, אחרי כל זה, כנגד כל הסיכויים, עמ"י שב ברובו לארצו, והוא נמצא בה תחת שלטון יהודים, שבו מטרת השלטון היא לא לרדוף אחרי היהודים ולגרש אותו, אלא לשמור על בטחונו! אם בשואה היו אומרים ליהודים שזה מה שיקרה הם לא היו מאמינים בחיים! הם היו בטוחים שתוך מספר שנים אין יותר עם ישראל!כבר אמרו קודמינו ש"כך היא גאולתן של ישראל [שראו רבנים את השחר שהפציע לאט לאט], ככל שהיא הולכת היא רבה והולכת" הגאולה לא תהיה בבת אחת, אלא בשלבים וחייב שיתחיל הניצוץ הראשון של השחר שעולה- ולכן המדינה היא הניצוץ הראשוני, צריך להודות יום יום על היום הזה, וככל שהיא הולכת היא רבה והולכת- מכאן אפילו שהמדינה היא חילונית, לאט לאט היא תקבל צביון יותר ויותר דתי עד שכל המשטר יהיה לפי התורה! בטיפין טיפין! ועוד אמרו קודמינו ש"אין לך קץ מגולה מזה" שלאחר 2000 שנות גלות כשא"י הייתה חריבה- כשעלו עמ"י לא"י "א"י נותנת פריה" כאילו לא עברו עליה 2000 שנות חורבה! וכל זה לא היה כשהיו מעט יהודים בא"י לפני הקמת המדינה ששם היו כנראה רק בהשגחה פרטית שלא תפקע קדושה שניה מא"י! איך בעקבות מקורות מחז"ל שלא נאמרו היום אלא לפני מאות שנים ואחרי ניסי ניסים שהיו במלחמות ישראל שיצאו צה"ל בשם ה` (אע"פ שאינם מקיימים מצוות) אפשר לומר שהקמת המדינה אינה ראשית הגאולה יש לנו ריבונות של עמ"י, עם ה` בא"י! צריך להודות על כך כל רגע ורגע! דם היהודים לא יהיה הפקר יותר! בן אדם כמוני שחוגג את יום העצמאות בישיבה שבה עושים תפילה חגיגית והודיה לקב"ה מכל הלב, רוקדים ברחובות עם דגלים שבהם סמל הטלית הקדוש ומגן דוד ובכך מראים את הבטחון בה`, איך אפשר להגיד לו שאין עליו לשמוח בה` שעשה עמו את החסד הגדול השאלה נשאלת לא מתו התרסה אלא ע"מ להבין את עומק המחשבה ואם תימצא נכונה אולי אף לקיימה ביום העצמאות הבא

תשובה

שלום וברכה

ה` באייר, הוא היום בה הוכרזה מדינת ישראל באופן פורמלי, בה בעת פרצו מלחמות שגבו מחיר דמים כבד, אינני רואה איך אפשר לשמוח ביום כזה. ה` באייר, אינו אלא יום שבו הוכרזה הכרזה חילונית נטו על ידי מר בן גוריון, ואנחנו מאמינים שאין ביד בן גוריון להמשיך אורות של חג ליום חול בו פרצו קרבות עקובים מדם.

אנחנו מודים להקב"ה בכל יום ויום על חסדיו עמנו, ואת החג לזכר נסי הגאולה העתידה שהקב"ה יעשה עמנו בשיבת ציון לארץ ישראל נקבע יחד רק עם מלך המשיח, כשננוח מאויבינו המבקשים עד היום כל יום לכלותינו, נקבע יום חג הגאולה [יום העצמאות] כמובטח לנו מהנביאים והיא תהיה החג המרכזי של עם ישראל, לדעת רבים היא תיקבע ביום ראשון של חג הפסח, כשזכירת יציאת מצרים תהיה טפל לעומת הגאולה האחרונה.

הרב זמיר כהן יצא להרצות תורה במסגרת ימי עיון, ואולי במהלך הדברים הוא השחיל גם את ההשקפה האמיתית על יום העצמאות.

כתב החיד"א זצ"ל בשם קדמונים על הפסוק [תהילים ע ג] כי אקח מועד אני מישרים אשפוט. שבימים כסדרם האדם טרוד ואינו יכול לקבוע הרבה שעות ללימוד תורה, מכיון שיש צורך להתעסק על המחיה ועל הכלכלה, אולם בימים שבהם לא עובדים האדם נבחן, אם הוא יקבע כל שעותיו לתורה זוהי הוכחה שלולי הטירדות שבכל יום היה לומד יותר תורה, ובכך נקבע לו שכר כאילו למד תורה גם בשעות העבודה גם בימים שיש לו הרבה שעות עבודה ומעט שעות תורה, אבל אם בימים שיש לו זמן פנוי הוא מתעסק בשאר דברים להעביר את הזמן אין גומלים שכר אלא על השעות שעסק בהם בתורה בפועל.

וזהו ביאור הכתוב שאומר הקב"ה `כי אקח מועד - אני אבדוק בימי מועד בהם לא עובדים, ובכך יבחן האדם שאם יקבע שעותיו הפנויות לתורה, הרי ש - אני מישרים אשפוט. ולכן נוהגים בציבור החרדי שביום שלא הולכים לעבודה, קובעים `יום שכולו תורה`.

אין ספק שאנחנו בתהליך מסויים של בירור, מלך המשיח יפקח עינינו לדעת מה זה ועל מה זה.

אנחנו אכן מודים להקב"ה בכל יום ובכל עת ובכל שעה על הזכות שהננו נמצאים בארץ הקודש וזוכים על אף הנסיונות לקיים מצוות תלויות בארץ, [ללא נסיון להתחמק באמצעות היתרי מכירה וכדומה], כך גם תנועת התשובה היא הסימן הכי ברור כי זמן ביאת המשיח קרב ובא. ברור שלולי הציונים שהעבירו על הדת רבבות מבני עמינו, וקצצו במודע פיאות של המוני יהודים יראים ושלמים, וכפו חילולי שבת במודע בין העולים, בכח ובחיל, במעשים סדיסטיים, כידוע ומפורסם, [ופשוט העבירו על דתם את רוב ככל יהדות תימן המפוארה], היינו כבר מזמן נגאלים בגאולה האמיתית והשלימה, לאחרי ששילמנו את המחיר הנורא של ששת מליוני בני עמינו, כך אמרו בעלי רוח הקודש.

הגאולה תהיה מאוד בקרוב, `על אף` הציונים, ולא `בגלל` הציונים, יחי ההבדל הקטן !!!

ולסיום אני כותב את ההשקפה האישית שגם לה חברים רבים. הרחב נא את ידיעותיך, וכל מה שהעלימו ממך במשך כל השנים, בקריאת הספר `שרופי הכבשנים מאשימים`, ואחר כך תבין טוב מאוד למה לדעתי השתתפות בריקודים ביום חג החילוני שיוסד על ידי הציונים הראשונים, הינו בגדר רקידה על הדם של חללי השואה, וכצאצא למשפחות שאבדו את כל משפחתם בשואה הנאצית, איני רוצה לפגוע בכבוד הקדושים על ידי חגיגת ה` באייר. >בהצלחה - מנשה ישראל

נ.ב. ברוב השנים מקדימים את החגיגות לימי ג` וד` באייר, ובימים אלה נפלו מגיני גוש עציון ונשפך דמם כמים, הי"ד, בקרב האחרון. אינני יודע איך אפשר לכם לפי שיטתכם לחגוג ולרקוד בימים כאלה.


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה