חברה והשקפה

להתפלל לבן זכר

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום קראתי את תשובת הרב "מעמד האישה - שלא עשני אישה" - הכל מובן, ב"ה, אבל עדיין אני לא מצליחה להבין למה כל כך הרבה תפילות לילדים מבקשים "בן זכר" - שנשמע מזה, שזכר לכתחילה ואם לא זכו, אז נקבה. אני לא מחפשת שוויון, אלא תשובה אמיתית. תודה רבה.

תשובה

שלום וברכה

כשם שמי שלא הוליד בן לא קיים מצוות פריה ורביה, כך מי שלא זכה להוליד בנות לא קיים מצוות פרו ורבו עד שיוליד בת. מי שכבר זכה להוליד בן עליו להתפלל במפורש שהקב"ה יזכה אותו דווקא בבת, מכיון שהם שניהם מבוקשים חשובים ונצרכים באותה המידה, ולא יקיים את רצון הבורא אלא כשיזכה להביא גם בת לעולם.

מקדימים להתפלל על בן מאחר וכשזוכים לבן בתחילה מתחייבים גם במצוות פדיון הבן, וגם אפשרות מצוות תלמוד תורה לצאצאים שהיא המצוה הכי גדולה וחשובה מתקיימת בבנים ולא בבנות הפטורים מתלמוד תורה. המאמר אשרי מי שבניו זכרים, מבוארת ברעיון פשוט, כי בזמן העתיק היה מותר לגבר לשאת כמה נשים, ומשכך הרי מי שיש לו בנים זכרים וכל זכר נושא כמה נשים זוכה להרבה יותר צאצאים ונכדים.

מה שאין כן כשיש לו רק בנות הרי כל בת תוליד רק מה שאשה יכולה ללדת, וכך לא יהיה לו ריבוי נכדים כמו מי שיש לו זכרים שנושאים כמה נשים. כך מבאר הגאון מוילנא. ובמסכת בבא בתרא מבואר שגדול הדור רב חסדא היה אומר שלו חשובים יותר בנות מבנים. 7 בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה