חברה והשקפה

בעיקבות עמותת "חופש"

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

כבוד הרב שלום אני מאמין חזק בקדוש אך לעיתים זה נחלש חבר שלח לי את כתובת האתר של עמותת חופש בגדול הם סותרים את כל מה שאנו מאמינים בו וכמובן הם נגד כפייה דתית. אבל יש שם דברים שמאוד נגעו לליבי ויצרו בי בלבול נוראי לגבי אמונתי דברים כגון: 1.אם הקדוש כל כך טוב ומיטיב למה נעשים דברים כל כך אבל כל-כך נוראים בעולם ומדוע שרשרת המזון נעשית בצורה כזאת אכזרית כשחיה אוכלת חיה בעודה חיה.(איפה הטוב וההשגחה כאן) 2.ידוע שדרך הדת באיזו שהיא צורה מדכאת את הדחפים המיניים של כל נער ונערה מתגברים עד אשר הם מתחתנים משמע זה אומר שהם צריכים להתחתן כמה שיותר מהר בשביל לא להגיע למצב הזה אבל מה עם כל אלה שעדיין לא מצאו את בןבת זוגתם או שעדיין לא מוכנים לזה מה איתם האם הם צריכים להשאר באיפוק כמעט בלתי אפשרי ולדכא את יצרם הטבעי עד אשר יגיע זמנם 3.כך את האנשים שנולדו "פגומים"(סליחה על המילה ) כגון:מעוותים,משותקים,עוורים לך תסביר להם שאלוהים אוהב אותם והם משלמים עכשיו על גילגולים קודמים מבלי מודע למה שעשו בעברם. 4.מדוע בעבר הקדוש כן נגלה ודיבר עם העם או לפחות אחדים אפילו שהיינו במצב שפל וירוד יותר ממה שאנו נמצעים בו היום ובימינו לא "שומעים ממנו כלום". 5.שואה כולנו יודעים שקרו שם דברים מזעזעים כגון שריפת אנשים בעודם חיים ניתוחים נוראיים מבלי מודע למעשה יחס יותר גרוע מיחס לבהמות אז נכון אמר שהוא יסתיר את פניו מאיתנו אבל באמת העם שהוא כל-כך אוהב ורוצה בו העם שנתן לו את תורתו ככה לעשות בו ועוד לצפות שימשיכו להאמין בו מבלי שיתן איזו שהיא התגלות 6.כפייה דתית הרי לא כולם יחזרו בתשובה יש אנשים שרחוקים אלפי שנות אור מזה וידוע שדת זו עוד דרך פסיכולוגית להתמודד עם החיים ההזויים האלו בסופו של דבר תאמין בטוב עצמי תשתדל לחיות בנורמה החברתית הנכונה לך ותחייה לא צריך להתחרד בשביל זה האם סליחה מראש על אורך השאלה וסליחה עם יש משהו שיכול לפגוע בך אבל אני מאוד מאוד מבולבל ורוצה תשובות בכדי להאמין באמת לאמיתה

תשובה

שלום וברכה

א. עצם העובדה של שרשרת המזון היא ראיה מחצת לקיומו של הבורא, הסדר המופלא בעולם לא היה יכול להתהוות במקרה בשום אופן. הסיבה לכך שהבורא יצר את העולם שבעל חי אוכל את חבירו חי אינה הוכחה שהבורא לא טוב ומטיב, ומאמין אני ללא ספק, שצערם של בעלי החיים שנאכלים חיים אינו קשה יותר מאשר כל בעלי החיים הנטרפים והנאכלים, או גם הצמחים שזועקים בעת שחותכים אותם וכידוע.

2. הנוהג עפ"י הדת בעניינים המיניים אין לו כל בעיה והבורא יתברך נתן לנו את הטבע המיני כדי להקים בית עם אשה המתאימה לנו, ורוב ככל בני ובנות ישראל ראויות להקים בית עם בן זוגם בגיל 18 - 20 וכך ישתשמו במיניותם כרצון ה`, התורה גם יצרה מחיצות והפרדות בין בני המינים השונים, כדי שלא להגביר את התאווה יתר על המידה, ובכך נתנה לנו את הכלים הראויים להתמודד עם היצרים, אילו היו נוהגים רק עפ"י הדת לא במהרה היו באים לידי חטא ללא צורך לדכא את היצר המיני, אלא פשוט היינו בני אדם נורמליים ששולטים על יצרם כראוי.

אבל אי אפשר לא לנהוג עפ"י התורה ולשאול מדוע אנו חיבים לדחוק את היצרים שאנו גרמנו להם להתפרץ, שמור את עצמך לבל תבוא לידי ניסיון. וכל הנוהג עפ"י התורה לגמרי מובטח לא שלא תהיה מלחמתו קשה מידי.

3. אין בכך צל של קושיא מאחר והאמת היא כך שאנו פה רק במעבר והכנה לעולם הבא, וכאן זה מקום העבודה וכל אחד בא על תיקונו לפי הראוי לו, והנשמות שבאים מעוותים בחרו בתיקון זה כדי שלא יוכלו לחטוא שוב.

4. זוהי אכן הגזירה הכי קשה לעם ישראל שפסקה מהם מנבואה, ומבואר בספרים שמעת שפסק יצר העבודה זרה נפסקה גם הנבואה. אבל גם כעת יש לנו צדיקים גדולים שיש להם רוח הקודש, היודעים דברים המתרחשים במקומות אחרים בכוח קדושתם, וכידוע.

5. העם שה` אוהב הוזהר מראש שאם לא ישמעו בקול ה` ייענשו יותר מכל האומות וכמבואר בתנ"ך דברים כח` וכט` ורק אנו שאנו העם הנבחר שכאשר אנו חוטיאם אנו פוגמים בכבוד ה` ובכל העולמות נענשים כל כך, שאר האומות שמעשיהם אינם משפיעים על כבוד ה` אין להם את העונש הקשה כל כך.

6. לאחר שתדע נאמנה שהבורא הוא ברא אותך ונתן לך חוקים ומשפטים הוא היודע שלא די בכך שתהיה אדם טוב אללא לעליך לשמוע לקול ה` כאשר ציווה, ורק הבורא יודע את מטרתו בבריאת העולם, ובכך שאנו לא שומרים את המצוות שהוא ציווה עלינו כשבת וכשרות ועוד, אנו ראויים להיקרא אנשים טובים.

בהצלחה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה