זוגיות

טבילה לגברים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני נשואה 11 שנים ואוהבת את בעלי מאד בשנה האחרונה הוא עבר תהליך של התחזקות שהבהיל אותי בהתחלה אך מצא חן בעיני בהמשך שראיתי שהוא לא מגזים ופשוט עבד על מידותיו. אחד הרבנים שהוא הולך אליו המליץ לו בשביל זוגיות טובה ללכת לטבול במקוה בכל יום שישי מאז שהוא התחיל בטבילה התחילו מריבות נוראיות בינינו שכמעט גרמו לי לעזוב את הבית עם ארבעת ילדינו אני מרגישה שהוא הפסיק לעבוד על הקשר והאהבה ביננו וחושב שאם הוא טובל אין עוד צורך בשאר הדברים גם יחסי האישות ביננו כמעט פסקו לצערי אני חושבת שהוא רואה בזה עיניין "מלוכלך" אבל אני לא בטוחה הוא ממלא את חובתו ביום הטבילה ולא מעבר לזה הדבר מאד חורה ומפריע לי.. האם יש עיניין של טבילה במקוה לגברים אם מאד חשוב לי שהוא יפסיק האם של לי את הזכות לדרוש את זה ממנו

תשובה

שלום וברכה

מעלת הטבילה גדולה היא מאוד לגברים, אבל חלילה לראות בחיי האישות משהו מלוכלך, האישות בטהרה היא מצווה רבה עד מאוד. אולי כדאי שתשוחחי עם הרב שמדריך אותו, ותספרי לו את העובר עליכם, ובוודאי הרב ידע לשוחח איתו על הנושא, ולהדריכו את הדרך שבה צריך לנהוג בחיי האישות, וחלילה לפרוש מהחיים הרגילים.

אינני חושב שההליכה למקווה, היא המונעת ממנו חיים רגילים, ואינני רואה שיש צורך למנוע זאת ממנו, אלא צריך לכוונו לחזור לחיים רגילים עפ"י התורה.

בהצלחה רבה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה