אמונה

שמירת נגיעה וחרטה...

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד שלום לכבוד הרב, ידוע שכדי לבנות קשר זוגי טוב ובריא הוא צריך לצמוח על בסיס האמון וללא שקרים. אני לצערי הרב מעלה נושא שיושב לי על הלב שנים (7 במצטבר) וזאת הפעם הראשונה שזה נאמר (נכתב) ולא רק רץ בראשי (דבר הקורה יום יום), אני באה מבית מסורתי - דתי ואת ההתחזקות (או אפילו החזרה בתשובה) התחלתי בבית ספר יסודי כך שבכל שלב ושלב בחיי מצטרפים עוד ועוד מצוות ואיסורים שלא ידעתי, על נושא שמירת נגיעה ידעתי לא ידעתי (יותר רציתי לא לדעת מאשר לדעת...) במהלך התיכון הייתי בקשר עם מישהו חילוני שבסיס הקשר היה על המגע (דבר שכואב לי לחשוב על זה עד היום) לקראת סוף התיכון הייתי בקשר עם מישהו דתי בהתחלה שמרנו נגיעה (אפילו קראנו את מגע הקסם) אך ככל שעבר הזמן החלו הסדקים שבסוף כבר לא שמרנו אך "הצבנו גבולות" שאפשר לישון ביחד אך לא מעבר, בסוף כמובן זה הסתיים בפרדה מצידו כאשר ביקשתי לחזור לשמור הוא טען שהקשר לא כמו בעבר. בקשר האחרון שהייתי בו (לפני מספר חודשים) התעקשתי על נושא שמירת נגיעה ואף הבהרתי שאם לא מתאים לו הדלת פתוחה והוא יכול ללכת שמרנו ואף התחלנו לדבר על שלבים קדימה ואז שוב היתה מעידה שאותי זה עיצבן ולו זה נראה בסדר (כי בסך הכל השמירה היתה בשבילי לא בשביל שנינו) אז החלטתי לנתק את הקשר. *אני רוצה להדגיש שבכל פעם שמרתי על בתוליי.* כיום כשמנסים להכיר לי מישהו אני מיד שוללת או מתחמקת כי איך אוכל להכנס לקשר שאמינות וכנות אלו יסודותיו שאין לי את האומץ לספר על עברי תמיד אמרתי שלא שמרתי אך העיניין הוא האם יש צורך לפרט עד כמה לא שמרתי חברה שלי שיודעת רק שלא שמרתי לא מעבר טוענת שאני מחמירה עם עצמי ושאני צריכה להסתכל על זה כעבר וזהו, אך איני מרגישה שכך זה אלא רואה בזה כתם ואפילו צלקות מכוערות שלא ניתן להסיר לעולם. ברצוני לדעת: 1. בע"ה כאשר אמצא את זיווגי אהיה צריכה לספר לו בפרטי פרטים או רק לומר שאני מתחזקת ושומרת ובעבר לא שמרתי נגיעה. 2.כשהייתי קטנה תמיד הסבירו שהקב"ה מוחל אך השאלה עד מתי לי כבר נמאס מהשטויות שלי... כאשר אדם נמצא בתהליך של התקרבות כיצד הוא יכול לדעת שמעשיו נמחלים, אני בתחושה תמידית שאיכזבתי את ריבונו של עולם וקשה לי למחול לעצמי אז למה שהקב"ה ימחל לי זה לא שאני לא מבינה את נושא המחילה דווקא מאוד קל לי וברור, אך מה שקשה לי להבין זה את המחילה והדרך אליה על המעשים והשטויות שעשיתי בנושא בינו לבינה. כבוד הרב אני יודעת שזה כתוב בצורה ארוכה ומייגעת, אם תוכל לכוון אותי אשמח מאוד ושריבונו של עולם ישלם לכם את שכרכם על שליחותכם - שליחות קודש. תודה רבה מבת מלך שקשה לה להרגיש בת מלך.

תשובה

שלום

לבת מלך את מחמירה עם עצמך יותר מדי, וזה מה שהקב"ה לא רוצה, ברור. ראשית כל, מוטלת חובה על אדם המתקרב לבוראו, להאמין לכל אות ונקודה שכתוב בתורה שמסר לנו בורא עולם, ובאותה תורה כתוב הרבה פעמים כי הקב"ה מכפר לשבים מחילה שלימה מבלי שישאר זכר כל שהוא מהעוון, וכך מסכם הרמב"ם את האפקט של תשובה בספרו הלכות תשובה:

"ואל ידמה אדם בעל תשובה שהוא מרוחק ממעלת הצדיקים מפני העונות והחטאות שעשה, אין הדבר כן, אלא אהוב ונחמד הוא לפני הבורא כאילו לא חטא מעולם, ולא עוד אלא ששכרו הרבה שהרי טעם טעם החטא ופירש ממנו וכבש יצרו, אמרו חכמים מקום שבעלי תשובה עומדין אין צדיקים גמורין יכולין לעמוד בו, כלומר מעלתן גדולה ממעלת אלו שלא חטאו מעולם מפני שהן כובשים יצרם יותר מהם".

"התשובה מקרבת את הרחוקים, אמש היה זה שנאוי לפני המקום משוקץ ומרוחק ותועבה, והיום הוא אהוב ונחמד קרוב וידיד". "כמה מעולה מעלת התשובה, אמש היה זה מובדל מה` אלהי ישראל שנאמר עונותיכם היו מבדילים ביניכם לבין אלהיכם, צועק ואינו נענה שנאמר כי תרבו תפלה וגו` ועושה מצות וטורפין אותן בפניו, שנאמר מי בקש זאת מידכם רמוס חצרי, מי גם בכם ויסגר דלתים וגו`, והיום הוא מודבק בשכינה שנאמר ואתם הדבקים בה` אלהיכם, צועק ונענה מיד שנאמר והיה טרם יקראו ואני אענה, ועושה מצות ומקבלין אותן בנחת ושמחה שנאמר כי כבר רצה האלהים את מעשיך, ולא עוד אלא שמתאוים להם שנאמר וערבה לה` מנחת יהודה וירושלם כימי עולם וכשנים קדמוניות".

עד כאן לשונו. לפי כל הנ"ל את בהחלט צריכה להסתכל על מה שהיה כאילו זה היה בגלגול קודם שלך, ואין כלל צורך לפרט לחבר מה בדיוק עשית בקשרים קודמים, [רק אם איבדו ח"ו את הבתולים, י"א שחייבים להודיע לחתן, לא מפני החטא, אלא מפני שזה נחשב לפגם גופני שיכול לעורר שאלה של מקח טעות]. מה שהיה אצלך זה לא צלקת ולא כתם, מה שהיה היה, ועכשיו האירי את פנייך לעתיד בפנים מלאות קדושה וטהרה. ברור לי שלא ראית את דברי הרמב"ם הנ"ל, אחרת לא היית כותב דברים כמו אלה:

`איכזבתי את בורא עולם, למה שהקב"ה ימחל לי` זה טעות גמור, וההיפך הגמור נכון, דוקא בשל כך יסד הקב"ה את מוסד התשובה עוד לפני בריאת העולם, ואם אנו מקבלים עול תורה אנחנו צריכים להאמין שדברי חכמים במעלת התשובה ובגודל החסד שהקב"ה מוחק צלקות, ומעביר כתמים כאילו לא היה, ואם הוא ברא את הבריאה כולה בעשרה מאמרות, ולא היה לו קשה, כך לא קשה לו להקב"ה ענין מחילת העוונות, ואדרבא אם את מרגישה בושה כלפי בורא עולם זה עצמו מביא כפרה גמורה מידית, שכך אמרו חכמים "כל העובר עבירה ומתבייש בה מיד מוחלין לו".

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה