אמונה

Oהתחזקות קיצונית?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב אני באה מבית דתי להורים שלי לא חשוב תכלס מה אני יהיה, אני בחרתי להיתחזק בזכות האתר כמובן והרצאות. כמובן שיצאתי עם בנים וזה וזה ... עכשיו התחזקתי קיצוני מאוד תמיד אומרים לי קיצוני לא טוב את תפלי אבל אני מרגישה שרק קיצוני אני יכולה אם לא אז כלום. האם אני יכולה להמשיך כך או לא ועוד שאלה כמובן עוד מעט אצטרך לצאת לשידוכים פגישות אבל זה שונה ממקודם זה מוזר לי איך אני ידע מה מו מי איך להיות מה לעשות והאם בכלל יש לי סכוי לקבל משו טוב כי בסך הכל יצאתי אם בנים בכל זאת האם יש לי סכוי לבעל ירא שמים הכל נמחק והכי חשוב לי באמת האם זה בסדר שאני נהיית קיצונית ואם זה רע אז למה ועוד שאלה נתקתי קשרים עם רוב החברות שלי שיוצאות אם בנים ידידים וזה כדי שאני לא יגרר איתם האם זה טוב או שזה טעות אשמח אם כבוד הרב יוכל לענות. תודה רבה אשרכם בזכותכם התחזקתי מאודדדדד אין עלכים באמתתת תודהההההההההה

תשובה

שלום לך

קיצוניות זה דבר לא טוב והמקצין את התנהגותו יכול אכן ליפול. אבל ההתחזקות, וההקפדה על שמירת המצוות המלווה בהכרה פנימית עמוקה בצדקת דרכך, אין בה כל פגם, קיום ההלכה ככתבה וכלשונה אין בה מן הקיצוניות כלל וכלל, לא התחלת להסתגף וכו`, אלא לשמור על התורה ללא פשרות וויתורים, וכך יש לכל יהודי לנהוג כמצווה עלינו בתורה, ובוודאי תצליחי להתמיד בכך, ותהתנהגי תמיד ביראת שמים, והבא לטהר מסייעין בידו וכמו שאמרו חז"ל (שיר השירים רבה ה`, ג`) על פסוק (מלאכי ג`, ז`) שובו אלי, אמר הקב"ה בני עשו לי נקב כחודה של מחט ואני אעשהו גדול כפתחו של, ואין לך לשים לב לידי המנסים לרפות ידייך.

קשה מאוד לאדם ישר לחיות בסתירה פנימית את חייו, ולקיים רק חלק מהמצוות לפי בחירה ולפי טעם אישי. דתי לטעמי - זה יצור בלתי מובן אשר רק מכוח יצרו הוא בוחר איזה מצות לקיים ובאיזה לזלזל. ברור שלעברך אין כל השפעה על עתידך לאחר תשובתך, והכול נמחק ולא נשאר רושם כלל מכל העבר וכמבואר בהרחבה בדברי הרמב"ם במעלת העוזב את מעשיו הלא טובים. וה` הרואה את יושר ליבך יזמן לך את זיווגך הראוי בחור ירא שמיים בעל מידות טובות אשר יחדיו תחיו חיי אהבה אמיתיים המבוססים על התקשרות פנימית ולא חיצונית בלבד.

השידוך הוא בדיקה יסודית לפני תחילת ההיכרות לבדוק אם הבחור מתאים לנערה לפני שהרגש מוציא את השכל מכלל פעולה, לאחר הבדיקה הראשונית נפגשים (ללא נגיעה כמובן) ככל הצורך עד להחלטה שהבחור ראוי לאהבתך וברגע שאצ רואה שהבחור ראוי לאהבתך ואת יכולה לבנות עימו קשר נכון ואמיץ, מחליטים להתחתן. דרך זו היא עדיפה באלף מונים על כל דרך אחרת אשר המגע הגופני וכו` מסנוורים את עיני השכל אשר אינו בודק את ההתאמה הראויה אלא מתבסס על ריגושים בלבד.

ההתנתקות מחברה לא מתאימה צריכה להיבדק לפי הצורך הנפשי שלך לחברה, ועד כמה את נשארת עם חברה קטנה, מול החשש להיגררות למנהגיהם, ולפי זה את יכולה לקבוע את דרכך. ה` יעזור לך שתעלי מעלה מעלה ללא חשש, הרבה הצלחה בכל אשר תפני ואשמח להמשיך ולסייע בידך בכל הנצרך לך. בהערכה רבה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה