אמונה

מרגישה טמאה- שונות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לך כבוד הרב, אני בת 15 בסך הכל וכבר סובלת מיסורים קשים בעקבות התחרטות על מעשיי העבר הלא רחוק שלי. אני לא יודעת מה לעשות עם עצמי.. כל חיי עברתי עברות ,ראיתי סרטים לא יפים, ניסיתי להרשים אנשים במיוחד בנים, הייתי מסתובבת חשופה בציפייה ורצון שאנשים יסתכלו עליי ברחוב , חיפשתי תשומת לב ומחמאות מאנשים... היה לי חבר שלא בדיוק שמרנו נגיעה בלשון המעטה וכבר חבר שני גם.. ואיתו עשיתי דברים גרועים מאוד אינני רוצה לפרט אני מתביישת בהם אבל עשיתי עימו דברים גרועים ... לפני שנתיים שלוש הייתי עושה עוד דברים,,, יש שיגידו לי כי מה שעשיתי לא עד כדי כך גרוע אך אני מרגישה טמאהה ולא שווה בעיני ה` ובעיני כל אדם...החבר האחרון שלי עימו עשיתי דברים גרועים לא יכל גם לעמוד בידיעת הדברים המגעילים שעשיתי (סיפרתי לו הכל,שכתי את ליבי) בזכותו התחלתי להתחזק...כיום אני משתדלת ללכת בבגדים צנועים, שומרת נגיעה, מנסה להתחזק ולהתקרב לקב"ה יותר ויותר...אך כאשר אני חושבת על העתיד, על בעלי ..אני מרגישה שאף אחד לא ירצה בי. אני מרגישה שאינני ראויה לאף בחור טוב כמו שאני רוצה... וגם אם כן אקבל בחור כזה, הוא ילך ממני בגלל חטאיי כמו הקודם...אני מפחדת מעצמי ומפחדת מעתידי ...אני מפחדת שהקב"ה לא אוהב אותי ולא מקבל את תפילותיי והתחרטותי הכל כך עמוקה ...בחודש האחרון כלכך שנאתי את עצמי שעד היום אני פוחדת להיות לבד... פוחדת שהמחשבות על החחטאים שלי יתגברו עליי ויכניסו אותי לדיכאון עמוק יותר כמו שקורה כמעט כל לילה .. אני כבר לא אוהבת לחזור הבייתה, ולא אוהבת להשאר לבדי. אני גם מפחדת שהרהורי חטא ישובו עליי ובעקבותיהם גם החטא. עזור לי בבקשה מה לעשות האם אי פעם מישהו ירצה להקים איתי בית כשר בישראל בכבוד רב ותודה מראש, חסויה .

תשובה

שלום וברכה

ובכן, לפי הסיפור שלך, את בדרך הנכונה, עלית על דרך התשובה, וכשאת מתגברת על נסיון נגיעה בעידן הנוכחי אין לך מושג כמה שהדבר מכפר על העבר, וכמה שהדבר הזה מזככת את נפשך, ומטהרת אותו לפסגות רמות. ההתגברות על הניסיונות בענין הזה ובגיל הזה, יש בו בכדי להיות שווה משקל לאלפי אלפי תעניות, ואני אחראי למה שאני כותב ב"ה. לתועלת העניין אביא כאן מדברי מרן החתם סופר זצוק"ל שהיה מגדולי ישראל בכל הדורות, וכל בית ישראל הולכים לאור תורתו עד היום הזה, שאמר כי השב להקב"ה בתשובה מאהבה,

[דהיינו כי הכיר את האמת והוא אוהב את הקב"ה, ולא בגלל פחד מגיהינום וייסורים] הרי שמבואר בתלמוד (יומא פו ב) כי כל העוונות שעשה בעבר נחשבים לו כעת אחרי התשובה כזכויות של ממש, והגדיר את זה החתם סופר בהגדרה הזו: "כל כזית של חֵלֶב [חלקי שומנים מן החי האסורים באכילה באיסור חמור של כרת] שאכל בעבר, נחשב לו כעת אחרי התשובה, כאילו אכל קרבן פסח בירושלים [שהוא מהמצוות הכי נחשבות שהמתבטל ממנה נענש בעונש חמור]". ואינני יכול לתאר לעצמי את דרגתך העליונה כעת, לאחר ששבת אל הקב"ה מתוך כל המציאות הנוראה שאת מתארת.

ומתוך כל הנ"ל ברור כשמש שאין בכל העבר שלך בכדי להעיב על הקשר שלך עם בורא עולם כעת, אדרבה, וכן הקשר שלך עם בעלך לעתיד לא יהיה מושפע כלל וכלל מהעבר, כך הוא הדין לפי כל קנה מידה הלכתית. את כל מה שאת זוכרת מהעבר אל תחלקי עם החבר לעתיד, וגם את עדיף שתשכחי לאט מכל מה שעבר, הרגישי שכל זה לא שייך לך, זה שייך למישהיא אחרת, את נולדת מחדש, ולפי המבואר בספרי הקבלה זה באמת כך, כי בכל תקופת חיים מקבלים ניצוצות נשמה חדשים שיש להם קשר עם הניצוצות הישנים רק בכדי לתקן אותם, ולא לקלקל את החלקים החדשים.

זאת לא את, את נמצאת היום ברמה רוחנית גבוהה. ואין שום מקום לדיכאון. דברי הרמב"ם בהלכות תשובה ברורים: "כמה מעולה מעלת התשובה, אמש היה זה מובדל מה` אלהי ישראל שנאמר עונותיכם היו מבדילים ביניכם לבין אלהיכם, צועק ואינו נענה שנאמר כי תרבו תפלה וגו` ועושה מצות וטורפין אותן בפניו שנאמר מי בקש זאת מידכם רמוס חצרי, מי גם בכם ויסגר דלתים וגו`, והיום הוא מודבק בשכינה שנאמר ואתם הדבקים בה` אלהיכם, צועק ונענה מיד שנאמר והיה טרם יקראו ואני אענה, ועושה מצות ומקבלין אותן בנחת ושמחה שנאמר כי כבר רצה האלהים את מעשיך, ולא עוד אלא שמתאוים להם שנאמר וערבה לה` מנחת יהודה וירושלם כימי עולם וכשנים קדמוניות".

מקנא בך - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה