אמונה

התמודדות עם נפילות באמונה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לאחרונה אני מוצאת את עצמי הולכת ומתחזקת בדת. חשוב לציין שאני באה ממשפחה חילונית וכך גם בעלי. לקחתי על עצמי שמירת שבת, נידה ועוד מספר מצוות. אני מרגישה שאני נמצאת בעיצומו של תהליך התעוררות סוחף .יש לי רצון לדעת וללמוד אך הבעיה שלי היא שיש לי נפילות, אני שואלת את עצמי למה כל החולי והרוע בעולם למה בורא עולם "מאפשר" התעללויות בילדים או מוות של ילדים (שמעתי את הסבר הגילגולים). לאור הדברים שציינתי אני מרגישה שהספקות והשאלות שעולים אצלי לא מאפשרים לי להיות כל כולי בתהליך התשובה. מה לעשות ואם יש לך תשובות אשמח לשמוע. אני לפעמים חושבת אולי כל זה לא בשבילי ואולי כל התהליך הוא רק שיטחי וחיצוני, ולמה אני צריכה בכלל לשנות את חיי וחיי ילדיי(בני שנתיים וארבע). יש בי רצון עז להאמין ולאהוב את בורא עולם אבל זה לא בא לי מתוך הנשמה. אסיים בדוגמה , גם כאשר אני מתפללת בבוקר או לפני הטבילה אין לי התרגשות גדולה , התרגשות עלייה אני שומעת מאחרים.

תשובה

שלום לך

בת ישראל היקרה אשרייך שזכית להתקרב אל הבורא ולמלאות את תפקידך בעולם, כל נשמה ישראלית מקבלת ברדתה לעולם תפקיד נכבד בקיום המצוות ואין אף יהודי שאינו קשור למצוות ולבורא, השינוי הנכבד שאת עוברת הוא שינוי מבורך מאוד, ובוודאי זה בשבילך כי הרי התורה ניתנה לכל אחד ואחד מישראל, ללא יוצא מן הכלל, וכל אחד נצטווה מפי ה` לשמור את כל המצוות, ככתוב בתורה, דברים פרק כט ט) אַתֶּם נִצָּבִים הַיּוֹם כֻּלְּכֶם לִפְנֵי יְקֹוָק אֱלֹהֵיכֶם רָאשֵׁיכֶם שִׁבְטֵיכֶם זִקְנֵיכֶם וְשֹׁטְרֵיכֶם כֹּל אִישׁ יִשְׂרָאֵל: (י) טַפְּכֶם נְשֵׁיכֶם וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בְּקֶרֶב מַחֲנֶיךָ מֵחֹטֵב עֵצֶיךָ עַד שֹׁאֵב מֵימֶיךָ: (יא) לְעָבְרְךָ בִּבְרִית יְקֹוָק אֱלֹהֶיךָ וּבְאָלָתוֹ אֲשֶׁר יְקֹוָק אֱלֹהֶיךָ כֹּרֵת עִמְּךָ הַיּוֹם: (יב) לְמַעַן הָקִים אֹתְךָ הַיּוֹם לוֹ לְעָם וְהוּא יִהְיֶה לְּךָ לֵאלֹהִים כַּאֲשֶׁר דִּבֶּר לָךְ וְכַאֲשֶׁר נִשְׁבַּע לַאֲבֹתֶיךָ לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב: (יג) וְלֹא אִתְּכֶם לְבַדְּכֶם אָנֹכִי כֹּרֵת אֶת הַבְּרִית הַזֹּאת וְאֶת הָאָלָה הַזֹּאת: (יד) כִּי אֶת אֲשֶׁר יֶשְׁנוֹ פֹּה עִמָּנוּ עֹמֵד הַיּוֹם לִפְנֵי יְקֹוָק אֱלֹהֵינוּ וְאֵת אֲשֶׁר אֵינֶנּוּ פֹּה עִמָּנוּ הַיּוֹם:

וכל אחד מישראל יש לו את נשמתו, אשר חצבה ממרומים אשר היא חלק אלוק ממעל אשר צריכה לקבל את שפעה מבוראה ע"י המצוות ובכך היא מביאה אל עצמה את כל השפע הקדוש אשר נשפע במרומים על נשמת עם ישראל, וצריכה היא להידבק איליו יתברך, על ידי מצות ומעשים טובים, התפילה היא הדרך הכי טובה להתקרב אל ה`, ובוודאי תפילתך חשובה מאוד במרומים ואף אם אינך מרגישה התרגשות גדולה בתפילתך. ו כתב האר"י הקדוש שלכל נשמה ונשמה ישנה עבודה מסויימת בתיקון העולם בכל יום ויום ואת העבודה הזו אין אף אחד שיכול לעשות במקומינו, אלא על כל אחד מוטל לקיים את המצות ורק ע"י עבודת כל אחד ואחד נזכה לתיקון השלם.

ולכן מה טוב ומה נעים שאת ממלאת את תפקידך בעולם ואת זוכה להתחבר אל הבורא יתברך שמו אשר שמח ומאושר עימך על שאת מתחברת איליו. ועוד יש לנו להעמיק ולהתבונן, לפעמים אנו חושבים מה תועלת יש בקיום מצוותינו, הרי יש הרבה אנשים שעושים מצות ומה צורך בי גם כן, והנה השאלה היא בהשוואה למלך בשר ודם שיש לו הרבה עבדים וכולם עושים אותו דבר, והשאלה נשאלת ואם אני לא יעשה או כן יעשה מה זה משנה, אך ברור לי שאם העבד הוא עבד יחיד, או אם המלך הוא בלתי מוגבל בתפיסתו, ומתבונן הוא על כל אחד ואחד בפני עצמו, ומצפה מכל אחד שישלים את עבודתו, ואין מי שיכול להתחמק ולהיעלם, בוודאי לא היינו חושבים לרגע שעבודת היחיד למלך אינה חשובה.

והנה אנחנו עבדי ה` וכל אחד יש לו עבודה בפני עצמו, בתיקון העולות שאין עבודת אחד דומה לעבודת משנהו, ואין נסתר מנגד עיניו, בוודאי שלא יעלה כלל הספק בליבנו אם ה` רוצה במעשינו. לכל אחד מאיתנו יש את נשמתו החצובה לו ממרום,והוא חלק מעצמותו יתברך.

ואין הקב"ה מוותר על אף חלק מחלקיו ומכל אחד ואחד הוא מצפה להיות צדיק וחסיד. לאחר יציאת מצריים ירד לחם מן השמים וה` ציוה שלא לצאת ללקוט מן בשבת, אבל (כז) וַיְהִי בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי יָצְאוּ מִן הָעָם לִלְקֹט וְלֹא מָצָאוּ: (כח) וַיֹּאמֶר יְהֹוָה אֶל משֶׁה עַד אָנָה מֵאַנְתֶּם לִשְׁמֹר מִצְוֹתַי וְתוֹרֹתָי: (כט) רְאוּ כִּי יְהֹוָה נָתַן לָכֶם הַשַּׁבָּת עַל כֵּן הוּא נֹתֵן לָכֶם בַּיּוֹם הַשִּׁשִּׁי לֶחֶם יוֹמָיִם שְׁבוּ אִישׁ תַּחְתָּיו אַל יֵצֵא אִישׁ מִמְּקֹמוֹ בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי:

ובכן רק שני אנשים יצאו ללקוט מן בשבת, והם דתן ואבירם ומיד ה` קוצף על העם ללמדך מה שני אנשים יכולים לגרום ובוודאי את מכירה את פרשת עכן ביריחו, שרק אדם אחד חטא וכבר לא הצליחו במלחמה. וכך יש ראיות לרוב איך שכל אחד ואחד הוא בן יחיד למלך - מלכו של עולם, וה` יושב ומביט כל יום במרגלית שלו כמו בכל אחד אחר, ונעצב ושמח לפיח מעשייך, ופוסק לך שפע רב כגודל מעלתך.

חזקי ואמצי ותהיי מרגלית נוצצת בכתרו של המלך. בעניין הרוע בעולם


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שאלהאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה