זוגיות

בענייני זוגיות, שאלה קצת אישית ומורכבת..

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לך וערב מצויין!.. רציתי להתייעץ איתך בקשר למשהו.. אני אסביר את המצב בצורה קצת שטחית כדי להגיע לעניין.. יש לי בן זוג כבר המון זמן.. בתקופה האחרונה אני התחזקתי והוא קצת מפגר אחרי. שנינו בני 20.. צעירים ומנסים לבנות את החיים. הקשר שלנו רציני ואם ירצה ה` אנחנו מתכוונים להתחתן בשנים הקרובות. יש בו נכונות להתחזק אבל.. אני רואה שממש קשה לו ושכל צעד שאני עושה הוא מנסה להשלים איתו ולקחת אותו לתשומת ליבו.. היתה לנו הפסקה של חודש כי הוא רצה להיות סגור על עצמו שזאת הדרך חיים שהוא בוחר לעצמו בלי שאני אהיה קשורה לתמונה ובסופו של דבר ברוך ה` חזרנו.. שנינו שומרי מצוות.. הוא חובש כיפה.. ציצית.. אני שומרת על צניעות ברוך ה`.. עכשיו אחרי שחזרנו שידרגנו את הקשר אנחנו מתראים פעם בשבוע בדרך כלל ולא לבד.. כמעט כל הזמן אנחנו בחברת אנשים או בסביתם.. שומרים נגיעה (לא היינו מקפידים על זה), שבת, תפילות, ברכות.. רק שאני קצת יותר מקפידה בתפילות וכאלה.. בדברים שנוגעים לבן אדם עם עצמו. רציתי לדעת אם קשר כזה לדעתך הוא קשר בריא.. שאני קצת יותר ושהוא באיזשהו מקום מנסה "להדביק" אותי.. חשוב לי לציין שהרגש שלי אליו חזק ואמיתי.. לדעת כולם (המשפחה שלי, החברים) ולדעתי הוא בחור טוב, רגיש, עדין עם ביישנות נעימה ואני באמת ובתמים מאמינה שאני צריכה להיות איתו עד הסוף.. השאלה אם העניין של ההתחזקות האיטית צריך להדליק אצלי נורה אדומה.. אם זה סיבה ברורה להפסיק קשר או שזה לא קריטי... ואם זה לא קריטי אז יש דרך מסויימת שאתה חושב שכדאי לי ללכת בה כדי לקרב אותו ובמקביל לא להפסיק את ההתקדמות שלי.. תודה רבה רבה רבה! אתם עושים עבודת קודש! אשריכם!

תשובה

שלום וברכה

קודם כל אני מצדיע לך ולו, על ההתקדמות בדרכי ה`, ואני מברך שאכן תזכו להתקרב עד הסוף ולעשות את רצון הבורא בעולמו. תפסתם ב"ה את הרכבת, משיח צדקינו קרוב אלינו יותר מתמידף, ואשרי העם שיזכו לקבל פניו בפנים מאירות. אנשים רבים צריכים זמן בכדי להפנים שינויים, וככל שההתקדמות יותר לאט, זה יותר חזק ונקלט, אין בהתקדמות האיטית בתפילות הוראה על קרירות, יש לבדוק מפעם לפעם אם אכן ישנה התקדמות, ככה אפשר לסמוך שההתקדמות תתאזן בסוף עם דרכך ואמונתך.

מבלי להתמצא בפרטים, שכמובן גורע מהיכולת לייעץ באופן מדוייק, אני חושב שאל לך להזניח את הקשר עמו, אדרבה, המשיכי וחזקי את הקשר במסגרת ההלכה, בדקי כנ"ל אם החבר בהתקדמות, חזקי אותו, וכדאי שתלכו מפעם לפעם לסמינרים של ערכים, צוהר, וכדומה. אשריכם ישראל שאלו בנותיכם ובניכם.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה