נשים

מניעת הריון - "והרשות נתונה"?

  • כ"ט תמוז התשע"ה
אא

שאלה

שלום, אני בת 31 ותודה לאל יש לי ארבעה ילדים, שיהיו בריאים. אני נתקלת המון באמירות ורמיזות בסביבה שלי לפעול למניעת הריונות נוספים או לפחות לעשות הפסקה יזומה לתקופה. הטענה הרווחת היא שיש להעריך את המשאבים העומדים לרשותי: זמן, כוח וכסף. עם אמירות אלה הצלחתי להתמודד עד כה מתוך אמונה שהשם מציב לבני אדם אתגרים וניסיונות בהתאם למשאבים שעומדים לרשותם, הוא יודע להעריך הכי טוב את המשאבים שלי ולכם אם המשאבים שלי לא מספיקים, אז גם לא אצליח להיכנס להריון. לאחרונה נשמעה טענה חדשה שדי זעזעה אותי ולא הייתי בטוחה איך להתמודד איתה -שמניעת הריון זה בבחינת "והרשות נתונה" שכביכול השם נתן לנשים בדור הזה את האפשרות למנוע הריון ע"י אמצעים שונים ובכך לחסוך קושי וצער("בצער תלדי בנים") שמתקשרים להולדת וגידול ילדים ואני בחרתי דווקא כן ללכת בדרך זו. אודה להתייחסות כבוד הרב לטענה זו.

תשובה

שלום וברכה

ה' נתן לנו אפשרות לאכול מאכלות אסורים וגם להתאבד ועוד דברים וכי נאמר על כל דבר שאנו יכולים לעשות מה שאנחנו רוצים? ההלכה היא הקובעת מהו רצון ה'. ואמת שכאשר המניעה מותרת אנחנו מודים לבורא עולם שנתן לנו דרכים מיוחדות לעשות את הנצרך בקלות ועל כן זכינו שיש הים גלולות שהבורא נתן לנו כאשר יש היתר לעשות מניעה.

אולם חלילה להסיק מעצם העובדה שיש גלולות שבורא עולם החליט להתרי את הרצועה ללא כל סיבה וכל אחד ואחת יחליט בעצמו ללא בדיקת ההלכה את מה שליהו חפץ.

מאחר ואין כל סיבה מיוחדת לעשות מניעה עלייך להמשיך ולהעמיד חיילים לבורא עולם ותזכי בכך לקרב את ביאת שמיח צדקינו שיבוא במהרה בימינו ואין משיח בן דוד בא עד שיכלו הנשמות שבגוף.

אמא יהודייה היקרה! היי ברוכה לה'!!

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה