תורה ומדע

סיבוב כדור הארץ

  • כ"ו תמוז התשע"ה
אא

שאלה

כבוד הרב שלום, ברצוני לשאול בעניין תנועת השמש לעומת כדור הארץ. במספר מקומות בתורתנו הקדושה כדו"א עומד במקומו והשמש סובבת. כמו שכתוב בגמרא על סדר שצ"מ חנק"ל ובדברי הארי ז"ל. וכן בכל מקום שהמפרשים מדברים בסוגיה זו ברור הדבר שהארץ עומדת והשמש סובבת. וכן משמעות הפסוק "דור הולך... והארץ לעולם עומדת". לעומת זאת המדענים בימינו טוענים את מה שכולם יודעים שכדו"א סובב סביב צירו כל 24 שעות וכן סובב סביב השמש כל 365 יום. ואף על פי ר' פנחס אליהו זצ"ל בספר ברית השלום לפני 200 שנה. מבקש אני תשובה מתאימה לימינו ולדורנו. תודה רבה על הכל. אסף

תשובה

שלום וברכה,
 
שים לב שגם היו נוהגים לומר "השמש זורחת" ו"השמש שוקעת", וזאת למרות שאנו יודעים שהעולם הוא שמסתובב סביב צירו, ויוצר בכך את תופעת היום והלילה. כלומר, כך ראוי לתאר את העולם שבו אנו חיים.
יתירה מזו, לפי תורת היחסות של איינשטיין, המקום שבו נמצא הצופה - היא נקודת היחסות האמיתית, כך שמבחינה זו, השמש היא שנעה סביבנו, כי אנו נמצאים בעולם וחוקרים את היקום מפני כדור הארץ.
 
כמו כן, התורה מתארת את העולם במבט רוחני. הרי היקום כולו נברא עבור האדם, ולפיכך הכל מיוחס אחריו. נא ראה תשובה שכתבתי באריכות על כך:
 
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה