נשים

הלכות טבילה- יולדת

  • כ"ב תמוז התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב! בשבח והודיה לה' יתברך על כל הטוב אשר גמלנו, ילדתי נסיכה מתוקה ב"ה בערב ר"ח, ל סיון. (: ב"ה אני כבר נקיה (לפחות כך זה נראה כלפי חוץ). רציתי לשאול מספר שאלות: * אני יודעת שעדיין מדובר במשכב לידה ושעלינו לחכות שישה שבועות, אך אני רוצה לטבול בשביל שנוכל ענייני נוחות.. שנוכל להעביר אותה מיד ליד וכו.. העניין שאם אעשה בע"ה מחר הפסק, זה יוצא שיעבור חודש בדיוק מאז הלידה, ואני חוששת לקבל באותו הלילה לאחר הטבילה.. (אפילו שאני מניקה.. אבל היו דברים מעולם). מה לעשות? * שאלה שניה: אני תפורה למטה מאוד.. גם נקרעתי וגם חתכו אותי.. ואני מאוד חוששת מהבדיקות עצמן ומעצם הכנסת העד למקום כ"כ רגיש.. האם אני עדיין חייבת לבדוק כל יום פעמיים עד יום הטבילה בע"ה, או שההלכה שונה לגבי יולדת במצב כזה? תודה רבה רבה מראש! שה' יברך אותך וכמו שאתה עוזר לעם ישראל- כך ה' יעזור לך בכל ותזכה לכל הברכות שכתובות בתורה! אמן!

תשובה

שלום וברכה

אכן יתכן מאוד שהדימום יחזור אף אם פסק לכמה ימים.

מעיקר הדין מותר לעשות הפסק טהרה כבר עכשיו ולטבול לאחר שבעהימים אבל יש להיזהר אמוד שאם יש חשש שהבעל יבוא כתוצאה מהנגיעות המותרות לחשש זרע לבטלה, יש להימנע

יש לעשות לפחות שלושה בדיקות שמעכבות את הטבילה והן הפסק טהרה בדיקת יום ראשון ובדיקת יום שביעי. תוכלי להרטיב את העד במים ולסטוח את המים ולהכניס אותו לבדיקה כאשר הוא לח.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה