שאל את הרב - כללי

פחד גדול

  • י"ט תמוז התשע"ה 
אא

שאלה

שלון רב, אני נשואה עם ילדים לא דתייה מסורה לדת אוהבת את ה' יתברך מאוד אוהבת להתפלל משתדלת להתלבש צנוע כמה שיותר אני צריכה לחשוש על חיי ועל חיי ילדיי ובעלי מפני המלחמה הגדולה גוג ומגוג שתהיה? האם לא נחיה? אני לא רוצה למות.

תשובה

לכבוד השואלת, 

אשרייך שאת אוהבת את הקב"ה ומתפללת אליו.

כפי מה שלמדתי, תכלית מלחמת גוג ומגוג כלפי היהודים,  היא רק לעורר ישראל לתשובה. 

לכן אם את אכן מרגישה שאכן אפשר לך או למשפחתך להוסיף יותר בתור קיום המצוות, אז יש לך להוסיף בהשתדלות כדי להגיע לידי שמירת כל גדרי ההלכה, שזהו רצונו יתברך;

אבל זה כן נוכל לומר, שמקובל אצלינו, שכל מי שמשתדל לקיים את כל ההלכות (או שהוא בדרך ומתלמד ומתרגל לקיים את כל ההלכת - שזהו בעצמו יכול להיחשב לו כאילו כבר קיימם) , והוא גם עשה תשובה על מה שלא שמר כהוגן מן העבר - אז אי אפשר שיארע לו שום רע (כל זמן שנזהר שלא ליכנס למקום סכנה). 

ואז יוכל לחיות מבלי פחד על אף כל המסתובב שבעולם.

בברכה, 

רב נחום


מתחזקים ומתחזקות, רוצים להתייעץ עם רבני הידברות? שלחו מייל אל tamir@htv.co.il או מלאו פרטים כאן, ונחזור אליכם בהקדם >>
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

סט ארכיאולוגיה תנ"כית - הרב זמיר כהן

530לרכישה

מוצרים נוספים

אחת שאלתי 7 - הרב יצחק זילברשטיין

שרשרת ננו אשת חיל ואת עלית על כולנה

אמונה וביטחון - הרב יגאל כהן

ארון הפלא - מושלם לחימום האוכל בשבת

לגימות של השראה - הרב יצחק פנגר

הלכה למעשה - שו"ת בדיני אורח חיים על סדר השולחן ערוך - הרב ירון אשכנזי

לכל המוצרים