אמונה

כיצד יתכן גירוש שדים באיסלאם?

  • ל' סיון התשע"ה
אא

שאלה

איך ייתכן שגירוש שדים נוצרי עובד וגם מוסלמי, אם ידוע שהם דתות לא אמיתיות ורק היהדות אמיתית? וגם היהדות מצליחה לעשות גירוש שדים במקרה של דיבוק. אשמח לתשובה איך זה שהם מצליחים גם כן (הנוצרים והמוסלמים), והם מצליחים להוציא את השד\דיבוק מהבן אדם, בדיוק כמו ביהדות הרי הם אומרים שמות קודש שלא ממש אמורים לעבוד..

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
 
הכמרים אינם מצליחים להוציא דיבוקים - מלבד באשר בסרטים.
סיפוריהם דווקא מתארים כיצד הדיבוק קילל את אנשים הדת שלהם ואת דתם הנוצרית, כמו גם את ישו הנוצרי וכו'. בעוד ביהדות הדיבוקים פוחדים מדמויות קדושות ומדיבור נגד התורה.
 
כמו כן, הרבה מסיפורי הדיבוק הם לא יותר מאשר מקרים פסיכיאטרים שלא קשורים כלל לעל-טבעי. אנשים נוצרים שהם חולי-נפש עשויים להאמין כי הם אחוזי-דיבוק, ולפיכך גם יכולים להאמין שהם נרפאו בידי כומר, למרות שלא היה בתוכם מעולם דיבוק. לפי מה ששמעתי, דיבוק אמיתי מסוגל לספר על דברים שאיש מן השורה אינו יכול לדעת (כגון לספר על חטאים שחטאו אנשים בחדרי חדרים, לספר מי הוא היה בגלגול הקודם באופן שניתן לברר ולאמת הכל לפרטי פרטים, או לספר סודות מן הקבלה שרק מי שעוסק בה יכול לדעתם). אולם רובם המוחלט של מקרי הדיבוק הם בסך הכל תוצאה של מחלה נפשית או מעשה מרמה.
 
בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה