שאל את הרב - כללי

מהות העולם

  • י"ד סיון התשע"ה
אא

שאלה

שלום לך , אני פונה כי אמרו לי שהיחיד אולי שיכול לענות על זה בצורה ברורה הוא הרב זמיר כהן. הייתי תלמיד ישיבה לשעבר כך שאני יודע דבר או שניים. שבוע שעבר קראנו ספר בראשית כל סיפור בריאת העולם וכבר מהפיסקה הראשונה פשוט יצא לי סוג של לגלוג , ניסיתי למצוא תשובות ואפחת מהם לא הניחה את דעתי. הקב"ה אומר לאדם עץ הדעת אל תאכל ואם תאכל מות תומת , הוא אכל , לא מת נקודה (כן לכאורה לולא היה נותר בגן עדן לא היה מת) אבל בשורה התחתונה אמרו לו תאכל תמות והוא לא מת. הסיבה לגירוש מגן העדן לפי הדעה הרווחת היא אכילתו מהפרי האסור, אבל בפסוקים רשום דבר אחר ומאוד מעניין , אומר אלוקים לעצמו לאחר שאכל האדם מעץ הדעת הוא עלול לאכול גם מעץ החיים ולהיות בעצם בן אלמוות ואני הרי אמרתי לו מות תמות :) אז הוא מגרש אותו מגן עדן ויותר מזה, מציב שומרים על השביל שמוביל לעץ החיים (שנמצא במרכז הגן להבנתי) למה ה' צריך שומרים??? אומרים שלכאורה (תשובה שקיבלתי לנושא) ה' ברא את האדם להיטיב לו ולולא היה אוכל מהתפוח היה חי לנצח בגן עדן ורק טוב וכו' אבל ה' אמר לו אל תאכל מעץ הדעת מתוך ידיעה שמהסקרנות והתאווה לדבר האסור האדם יאכל ממנו! ואכן זה מה שקרה ואז ה' יכל לכאורה לגרש את האדם שיעבוד אותו ויקבל שכר על משהו שעשה ולא כ"חסד" אלא שהוא הרוויח את זה, אבל הדבר היחיד שעולה מתשובה זו ובכלל זה שהכל פה בעצם סוג של משחק גדול של אלוקים.. העולם קיים 6 אלף שנה למה כי לה' לקח 6 ימים לבנות אותו..חח כי הסברה אומרת כאלף שנים בעינך כיום אתמול כי יעבור.. בקיצור הכל נראה תמוה ולא מניח את הדעת שכן איך אומרים ה' לא משחק בקוביות , אני ישמח לקבל תשובות שיניחו את הדעת סליחה אם מעט התפזרתי..

תשובה


שלום וברכה,
איני הרב זמיר כהן שליט"א, אך אשמח להשיב לשאלותיך.
 
אם תעמיק בפשט ספר בראשית, תמצא שסיפור גן-עדן הוא סיפור מתוחכם מאוד, שמתאר מהלך מכוון משמים. ראה כאן:
ראה שם תשובה לשאלתך.
 
לגבי שאלתך השנייה, מה היה קורה אם האדם הראשון לא היה חוטא, ראה כאן:
שאלותיך מעמיקות, ולכן לא אוכל להשיב לך בקצרה. נדרש ממך לקרוא מאמרים אלה בעיון.
 
הבורא יצר את העולם בשישה ימים, ולא ברגע אחד, כדי שיוכל לגלות לאדם שהבריאה נבראה עבורו, ובשלבים עד יצירתו, כאדם שעורך שולחן לכבוד חבירו, וכן במטרה שנוכל להתחבר למעשה הבורא על ידי שמירת השבת.
 
חשוב מאוד שתבנה את עיקרי האמונה שלך מחדש באופן שכלי. לשם כך אני מציע לך לחפש בגוגל את המילים "שיחה גורלית". זו חוברת קצרה שכתבתי, המתארת דו-שיח עם אלוקים לאחר המוות. כדאי מאוד שתקרא את התשובות בה.
 
שלך בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה