חברה והשקפה

האם נמות מוקדם?

  • י' סיון התשע"ה
אא

שאלה

יש לי שאלה שכבר זמן רב מהדהדת לי בראש ולא הצלחתי למצוא תשובה. אומרים שאדם בא לעולם כדי לתקן, וברגע שתיקן הוא חוזר לעולם האמת. ככה גם ילדים, שאומרים עליהם שאם ילד נפטר סימן שהיה צדיק גדול והיה חסר לו תיקון קטן. השאלה שלי, אם בא בן אדם שנולד כחילוני וכל חייו היה חילוני עד שהחליט לחזור בתשובה, משמע הוא עושה תיקון. ועם התיקון ייתכן וקיצו קרב... אולם, ידוע גם שאדם אשר עושה תיקון וחוזר בתשובה ועושה מעשים טובים כלפי חברו וכלפי בוראו הרי שיש קריעת גזר דין. אדם מתקן וחוזר בתשובה ועל כך הוא נמדד ולא עפ"י עברו. השאלה שלי היא בדיוק הסתירה הזו. אם אדם בא לעולם כדי לתקן אבל זה יביא לפטירתו, הרי שהוא צריך להתרחק מכך ככל האפשר. אולם, במקרים אחרים, אדם אשר מתקן נקרע גזר דינו והבורא רחום עליו. אשמח לתשובה :)

תשובה

שלום וברכה

תכלית בריאת האדם היא שימלא את כל ימי חייו שנקצבו לו בעת בריאתו בכל יום ויום מימי חיי האדם יש לאדם תיקון מיוחד והלוואי ונזכה לתקן את כל מה שאנחנו צריכים. 

נדיר ביותר שאדם יוכל לתקן את ימי שהוא לא חי בהם עדיין באמצעות עבודת ה' במסירות נפש כפולה ומיוחדת והלוואי ונזכה להגיע למעט שבמעט מהתיקון.

כאשר האדם חוטא נגזרים עליו לפעמים דברים קשים או פטירה טרם הזמן וכאשר הוא חוזר בתשובה אכן מוחלים לו על עוונו ומוחקים את החטא לגמרי ואז קורעים לו את גזר דינו והוא ממשיך לחיות כדי שיוכל לתקן את כל ימי חייו הקצובים לו.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה