שאל את הרב - כללי

לחוצה מביאת המשיח - כיצד מתמודדים?

  • ט' סיון התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב. אני חוזרת בתשובה מספר שנים... ישנו נושא שאף פעם לא הצלחתי להתייחס אליו כנראה מפחד או חוסר הבנה. המשיח. יש ציווי לחכות לבואו אך אינני מבינה, איך אגרום לעצמי באמת לצפות לו? להאמין שהוא יגיע? הרי זה מספר שנים שגדולי הדור מבטיחים שהנה, המשיח כבר פה. חבלי דמשיח ועוד... איך באמת ארד לעומק העניין ואאמין בזה באמונה שלמה בלי ספקות?

דבר שני, איך ארצה בבואו אם לפני בואו תהיה מלחמת גוג ומגוג? אני ממש בלחץ ובחרדות מהעניין הזה, שלפעמים קשה לי לרצות או להתפלל לגאולה. האם כולנו נמות? איך אפשר להרגע ולרצות טוב אם עד הטוב, כנראה שיהיה לא פשוט? (איני רוצה לומר רע).

תשובה

שלום וברכה

אף אחד לא הבטיח מעולם שמשיח בא מחר. כל גדולי ישראל מצפים מאוד לביאת משיח ומדברים על כך תמיד מגודל הציפייה לבואו אבל ממש לא בטוח שהוא יבוא מחר. יתכן שיבוא מחר ויתכן שבוע הבא ויתכן בעוד שנה ובעוד שנתיים ואלי יותר

חשוב לזכור את דברי הרמב"ם שכותב על עניינים אלו וכל אלו הדברים וכיוצא בהן לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו שדברים סתומין הן אצל הנביאים גם החכמים אין להם קבלה בדברים אלו אלא לפי הכרע הפסוקים ולפיכך יש להם מחלוקת בדברים אלו ועל כל פנים אין סדור הויית דברים אלו ולא דקדוקיהן עיקר בדת ולעולם לא יתעסק אדם בדברי ההגדות ולא יאריך במדרשות האמורים בענינים אלו וכיוצא בהן ולא ישימם עיקר שאין מביאין לא לידי יראה ולא לידי אהבה וכן לא יחשב הקצין אמרו חכמים תפח רוחם של מחשבי הקצים אלא יחכה ויאמין בכלל הדבר כמו שבארנו:

בכל זאת חשוב מאוד להבהיר את היסוד שאחרית הימים זה דבר טוב ולא דבר רע. ביאת המשיח תיטיב עם עם ישראל ותשמח אותנו מאוד וכמבואר בדברי הרמב"ם על זמן ביאת המשיח 

(ד) לא נתאוו החכמים והנביאים ימות המשיח לא כדי שישלטו על כל העולם ולא כדי שירדו בעכו"ם ולא כדי שינשאו אותם העמים ולא כדי לאכול ולשתות ולשמוח אלא כדי שיהיו פנויין בתורה וחכמתה ולא יהיה להם נוגש ומבטל כדי שיזכו לחיי העולם הבא כמו שביארנו בהלכות תשובה:

(ה) ובאותו הזמן לא יהיה שם לא רעב ולא מלחמה ולא קנאה ותחרות שהטובה תהיה מושפעת הרבה וכל המעדנים מצויין כעפר ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה' בלבד ולפיכך יהיו ישראל חכמים גדולים ויודעים דברים הסתומים וישיגו דעת בוראם כפי כח האדם שנאמר כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים:

כמו כן יש לדעת את הנאמר בלינק הזה http://www.hidabroot.org/he/question/27677 כך שאף שנראה בדברי חכמים שחששו מהימים לפני ביאת המשיח הרי שכיום אין לחשוש כלל.

מה שחשוב זה להיות מוכנים לביאת המשיח שלא נגיע לחתונה הגדולה עם בגדים מלוכלכים מלאי עוון.

אני חושב שהרצאה זו תתן לך את הידע המתאים מה לומרhttp://www.hidabroot.org/he/video/68365

אשמח לסייע לך עוד.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:משיחימות המשיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה