חברה והשקפה

בת 15 ממשפחה חילונית ורוצה להתחזק

  • א' סיון התשע"ה
אא

שאלה

היי לאחרונה התחלתי לחשוב יותר על הדת אבל אני גרה בסביבה חילונית לגמרי מבחינת המשפחה החברים ובית הספר אני גם לא ממש יודעת מה לעשות ומאיפה להתחיל ואני לא בטוחה שאוכל לשמור שבת כי הבית כולו והסביבה כולה חילונית או לשמור נגיעה מכיוון שאני יושבת בכיתה ליד בן וזה בלתי אפשרי להימנע ממגע מוחלט מכיוון שכל תזוזה קטנה גוררת נגיעה, בנוסף אני מרגישה שהרצון שלי להתחזק נובע מפחד ומחשש ופחות מרצון או אמונה... האם זה הגיוני? מה עליי לעשות? איך לעשות זאת?

תשובה

שלום וברכה

אשרייך ואשרי חלקך שזכית להכיר את הבורא ובחרת להידבק בו ובתורתו, זכותך גדולה עד מאוד ואלוקייך שמח בך מאוד מאוד ואת גורמת לזכות גדולה על עם ישראל. אין זמן מתאים יותר מימים אלו לפני חג השבועות חג קבלת התורה כימים להתחזק ולהתעלות בהם וקלבל על עצמ את השבת שניתנה לנו עוד לפני קבלת התורה.

חשוב ביותר לדעת לפני הכל שהקב"ה לא בא בטרוניה עם בריותיו ועל האדם לעשות רק מה שהוא יכול ולהשתדל לפי יכלתו, כך אמרו חכמים במסכת אבות לא עלייך המלאכה לגמור ולא אתה בן חורין להיטל הימנה. זאת אומרת אנחנו צריכים לעשות מה שאנו יכולים וה' מקבל את מעשינו באהבה וברצון אף כאשר אנחנו לא מושלמים.

על כן אין לך לשוש שמא תיכשלי פה ושם בחילול שבת שלא ברצון. תתחילי לשמור שבת בכל מה שאת יודעת תנסי ללמוד עוד ועד על השבת וכל מה שאת לומדת תזכי בעז,ה ליישם וכך תהיי מצבא ה' שומרי השבת. כנ"ל בעניין נגיעה ראשית חשבו לדעת שנגיעה לא רצונית אין בה איסור כלל. רק נגיעה בכוונה אסורה וגם כאן תעשי כל מה שביכלתך וה' יסייע לך להצליח. כבר אמרו חכמים הבא לטהר מסייעין בידו - הבאה לטהר ולהתקדש ועלושת רצון ה' הקב"ה מסייעלה ויא תצליח מאוד מאוד לעשות את רצון אביה שבשמיים.

אשמח לסייע לך עוד בכל שאלה ובכל עניין.

בהערכה רבה ובהצלחה בשמירת השבת הראשונה שלך,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה