חברה והשקפה

למה קשה לשמור על הצניעות?

  • ב' סיון התשע"ה
אא

שאלה

א.מה המקור לענין שאסור לאחות לחבק את אח שלה? אני בת חרדית ואף פעם לא שמעתי שזה אסור עד שקראתי את זה באתר שלכם ואם זה באמת כך אז צריך לפרסם את זה כי הרבה אנשים לא יודעים ונכשלים ב.למה כל כך קשה לשמור על צניעות? תודה על שהארתם את עיני תזכו למצוות

תשובה

שלום וברכה

שולחן ערוך אבן העזר סימן כא' 
(ז) המחבק או המנשק אחת מהעריות שאין לבו של אדם נוקפו עליהם, כגון אחותו הגדולה ואחות אביו וכיוצא בהם, אע"פ שאין לו שום הנאה כלל הרי זה מגונה ביותר ודבר איסור הוא ומעשה טפשים, שאין קרובים לערוה כלל, בין גדולה בין קטנה, חוץ מהאב לבתו ומהאם לבנה. 
 
ב. אכתוב בקיצור ואקווה שהדברים יספיקו ויובנו. תכלית בריאת האדם היא כדי שהאדם יקבל שכר מאת הבורא בעבור עבודתו יהנה מהשכר הגדול שלא במתנתחינם אלא תמורת עבודתו. כל המצוות ניתנו לנו כדי שנקבל עליהם שכר רב. כלל גדול אמרו חכמים  לפום צערא אגרא, כגודל הניסיון כך גודל השכר, אי אפשר לקבל שכר גדול תמורת עבודה זעומה. מאחר והשכר הוא גדול ועצום עד מאוד, אנו חייבים לקבל עבודה קשה והתאמצות יתירה כדי שנהיה ראויים לקבל שכר רב זה. מרחמי ה' עלינו לא הקשה עלינו את כל המצוות כולם ורוב המצוות הם קלים יחסית ללא יצרים חזקים וקשים, כדי לא למנוע מאיתנו לקבל שכר על כל מצווה ומצווה כאילו היא קשה ליישום, עשה בורא עולם שיהיו לנו גמה מצוות קשות, שאם נתגבר עליהן ונעמוד בניסיון כראוי, נוכל לקבל שכר על כל המצוות כולן כאילו התאמצנו עליהן שהרי עמדנו בניסיון אף על המצוות הקשות ביותר וזה מוכיח שאף אילו שאר המצוות היו קשות  היו עומדים בהם בגבורה ועושים את רצון ה' ועל כן נקבל שכר על כל המצוות כאילו ההתאמצות היתה מקסימלית.
מצות הצניעות לנשים היא המצווה שבה הנשים מראת את תוקף היראת שמים שלהו ואת רצונן להתאמץ למען בורא עולם ובזכות עמידה על מצוות הצניעות הן זוכות ל שכר עצום על כל המצוות שלהן.
 
בהצלחה,
בנימין שמואלי

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה